مازندران یکی از استان‌های اولویت دار در بخش اجرای جامع پیشگیری از مواد مخدر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، عارف وهاب زاده مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم ۲۵ درصد از اعتیاد به مواد مخدر کاهش خواهد یافت، افزایش چتر حمایتی برنامه‌های فرهنگی و عملیاتی در مواجهه با مواد مخدر در کشور را خواستار شد.


وی مازندران را یکی از استان‌های اولویت دار در بخش اجرای جامع پیشگیری از مواد مخدر اعلام کرد و از اجرای طرح توانمندسازی ویژه دانش آموزان، والدین، معلمان و اجرای طرح مشخص درسنامه برای معلمان مقاطع ابتدایی، متوسط اول و دوم در این استان خبر داد.


مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: اجرای برنامه مداخلات روانی ویژه دانش آموزان پرخطر و کارشناسی برای همه رشته‌های دانشگاهی، تشکیل و راه اندازی تشکل‌های دانشجویی در پیشگیری از اعتیاد و اجرای طرح کاج در محیط‌های کار امسال از برنامه‌های مهم ستاد پیگیری و مبارزه با مواد مخدر کشور در مازندران است.


مدیرکل بهزیستی مازندران نیز برگزاری هزار و ۵۰۰ نمایشگاه سیار در محله‌های این استان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و توجیهی مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در ۵۰ محیط مختلف مدارس، دانشگاه و پادگان‌ها را از اقدامات این اداره کل در مبارزه با مواد مخدر بیان کرد.


سعید آرام تهیه ۲۰ طرح پژوهشی با همکاری دانشگاه ها، راه اندازی پژوهشکده اعتیاد و تولید و پخش سه هزار دقیقه برنامه آموزشی و فرهنگی امسال در صدا و سیمای مازندران را از دیگر برنامه‌های اداره کل بهزیستی‌ای استان در پیشگیری و مقابله با اعتیاد برشمرد.


انتهای پیام/ع


 مازندران و اولویت اجرای طرح پیشگیری از مواد مخدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.