مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس از حضور و ارائه خدمات رفاهی چهار استان کشور در منطقه مرزی شلمچه در ایام اربعین به زائرین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جلسه ستاد راهبردی اربعین ادارات کل اوقاف جنوب کشور با حضور مدیران کل اوقاف و امور خیریه فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان در شیراز برگزار شد.

حجت السلام و المسلمین سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین همواره توسط عموم مردم و عاشقان، دلدادگان اباعبدا... الحسین (ع) شکل گرفته و هدایت شده که خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) امری است که بوسیله زوار و مردم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال گذشته استان‌های فارس و بوشهر نیز موکب منطقه مرزی شلمچه را مدیریت می‌کنند، افزود: طبق برنامه ریزی بعمل آمده امسال ۲ استان هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد نیز به عنوان استان‌های معین در امر خدمت رسانی به زوار به موکب‌های شلمچه کمک می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه از پخت غذای گرم از چند روز قبل از اربعین تا سه روز بعد از اربعین خبر داد و بیان کرد: از محل موقوفات منطبق استان فارس و بوشهر نیز اطعام حسینی در قالب صبحانه، ناهار و شام در بین زائرین توزیع می‌شود.

۶ آبان ماه آغاز فعالیت موکب‌های اوقاف و امور خیریه جنوب کشور

رئیس اداره اوقاف فارس از آغاز فعالیت موکب‌های اوقاف و امور خیریه در منطقه مرزی شلمچه خبر داد و افزود: از روز ۶ آبان ماه همزمان با هشتم صفر کمپ‌های اسکان و استراحت ویژه زائران راه اندازی می‌شود و نیرو‌های خدمت رسان این چهار استان در منطقه مرزی شلمچه حضور خواهند داشت.

وی اظهار داشت: براساس هماهنگی بعمل آمده روزانه ۲۰ نفر در محل موکب‌ها به عموم زائران خدمت رسانی می‌کنند و بسته‌های پذیرایی توسط استان‌ها تهیه و بین زائران توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام سیدعباس موسوی گفت: برای مدیریت بهتر و ارائه تسهیل در امر خدمت رسانی به زائران در منطقه مرزی شلمچه امسال نیز ۷ نفر هیأت امناء ویژه موکب‌ها تشکیل می‌شوند.

برپایی موکب امام زاده حسن (ع) کوپن در شهرستان رستم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فارس از برپایی موکب امام زاده حسن (ع) منطقه کوپن در شهرستان ممسنی خبر داد و افزود: موکب آستان مقدس امام زاده حسن (ع) کوپن در مرز استان‌های فارس و خوزستان پذیرای کاروان‌هایی هستند که از این مسیر به شلمچه و کربلا اعزام می‌شوند که خدمت‌رسانی به زائرین حسینی با مشارکت مردم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه خروجی خیلی از استان‌ها به سمت مرز کرمان، هرمزگان و شهر‌های آباده، لار و استهبان با فواصل زیاد حدود هفت تا هشت ساعت از استان فارس در شهرستان رستم می‌باشد، تصریح کرد: با برپایی این موکب در این منطقه خدمات خوبی برای زائران با ایجاد فضای استراحت و پذیرایی در این نقطه ارائه می‌شود.
انتهای پیام/ر

ارائه خدمات به زائران اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار