انسجام در بازار محصولات بزرگترین خدمت به کشاورزان است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران در جمع مسئولان بخش کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه انسجام در بازار محصولات بزرگترین خدمت به کشاورزان است،گفت: برگشت سریع سرمایه کشاورزان با عرضه محصولات در بورس کالا تحقق می‌یابد.

وی بیان کرد: استان فارس در بخش کشاورزی کشور نقش پررنگی دارد و در بسیاری از محصولات رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده است.

سلطانی نژاد با اشاره به تجربه موفق پذیرش و عرضه محصولاتی چون ذرت و جو در بورس کالا تصریح کرد: در اجرای این برنامه استان فارس یکی از پیشگامان بوده و در محصولاتی از جمله مرکبات نیز یکی از استان‌هایی است که با بورس کالا ارتباط دارد.

مدیرعامل بورس کالای ایران، کشف واقعی قیمت محصولات کشاورزی را یکی از خواست‌ های  اصلی کشاورزان و باغداران کشور دانست و افزود: موضوع قیمت گذاری نگرانی همه فعالان حوزه کشاورزی است که حضور واسطه‌ها و دلالان در این حوزه باعث می‌شود منفعت اصلی شامل کشاورزان و باغداران نشود.


گفتنی است، در این نشست عرضه محصولات کشاورزی استان در بورس کالا، ظرفیت‌های ابزار مالی بورس و اجرای ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری کشاورزی در قالب سیاست قیمت تضمینی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ت

ایجاد انسجام در بازار محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.