مدیرکل اداره ورزش و جوانان ایلام گفت: شنا و رشته های آبی از رشته های مهم ، پایه ای و مدال آور هستند و نباید در استان ایلام نادیده بماند و باید انگیزه و گرایش اندک خانواده های استان به ورزش شنا بیشتر شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،بهروز حیدرزاده اظهار کرد: شنا و ورزش های آبی علاوه بر نشاط آور بودن تاثیر شگرفی در سلامت افراد دارند و آب درمانی از توصیه های همیشگی پزشکان است.


وی افزود: مواد مختلف شنا و دو و میدانی در سطح بین المللی و مسابقات برون مرزی بویژه مسابقات المپیک به واسطه مدال آور بودن از اهمیت وافری برخوردار است و بیشتر کشورهای جهان با توجه به این ویژگی این 2 رشته ورزشی تلاش گسترده ای برای رشد و توسعه این ورزش ها و قهرمان پروری می کنند.


مدیرکل ورزش و جوانان ایلام تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون شنا نیز برای کسب مدال در مسابقات معتبر جهانی و المپیک برنامه ریزی کرده که استان های مختلف کشور به طور جدی در زمینه استعدادیابی و قهرمان پروری در رشته های آبی فعالیت مستمر و پیگیر داشته باشند.


حیدرزاده یادآور شد: ایلام نیز با توجه به گسترده بودن مواد مختلف شنا و ورزش های آبی باید بر اساس ظرفیت، پتاسیل و استعدادهای استان در رشته شنا برنامه ریزی و فعالیت کند تا این رشته ورزشی در استان به رشد و تعالی دست یابد.


وی از مسئولان هیات شنای استان خواست ضمن بررسی نقاط ضعف و مشکلات و ارائه راهکارها برای این نیازها، در اولین فرصت اعضای کمیته های شنای هیات را مشخص کنند و جایگاه ویژه و خاصی را برای پیشکسوتان در نظر بگیرند و یک کمیته را به این گروه اختصاص دهند.


عبدالخالق شریف نیا رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی استان ایلام هم تاکید کرد: تا زمانی که خانواده ها رغبتی برای پرداختن فرزندانشان به ورزش شنا نداشته باشند و پایه این ورزش از طریق کودکان و نوجوانان محکم نشود شنای استان ایلام به رشد چندان موفقی دست نمی یابد.


بیش از 600 نفر ورزشکار سازمان یافته در هیات شنا ایلام در 2 بخش زنان و مردان فعالیت دارند.


کلاس های آموزشی این هیات از ابتدای تابستان آغاز و بیش از 300 نفر در این کلاس ها شرکت داشته و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.


شهر ایلام دارای 3 استخر متعلق به بخش خصوصی و پنج استخر متعلق به بخش دولتی است ، همچنین سه استخر دولتی دانشگاه ایلام ، تامین اجتماعی و اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز در حال ساخت است.


 در پایان نشست تعیین رئیس هیات شنای استان ایلام از مجموع 15 رای ماخوذه با 14 رای و یک رای ممتنع عبدالخالق شریف نیا به عنوان تنها نامزد ریاست هیات شنا، شیرجه و واترپلو بار دیگر برای چهار سال به ریاست این انتخاب شد.وی از هشت سال پیش تاکنون ریاست این هیات را بر عهده دارد.

 

انتهای پیام/ع

نادیده گرفتن شنای ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.