مسئول بسیج جامعه پزشکی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ گروه مستقل پزشکی به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.

اعزام70 گروه پزشکی به مناطق محروم استان همدانبهگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  حمید بهرامی‌خو مسئول بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی استان دارای افراد متعهد و متخصص است افزود: 50 درصد از آنها در بسیج جامعه پزشکی عضو هستند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی همدان اظهار داشت: محور اصلی جذب، آموزش، امداد و درمان و علمی و پژوهشی از جمله فعالیت های این گروه است .

وی خاطر نشان کرد: در بخش جذب، گروه‌های هدف ما شاغلین در علوم پزشکی هستند که در عرصه‌های مختلف فعال بوده و تمایل به فعالیت در این نهاد را دارند هرچند علاوه بر این، افراد مرتبط با این حوزه نیز که تخصص و تعهد لازم را داشته ولی در عرصه دیگر فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند در این بسیج جامعه پزشکی عضو شوند.

بهرامی‌خو ادامه داد: پس از جذب و سازماندهی اعضا بر اساس نیازها و فعالیت‌ها اقدام به برگزاری کلاس‌ها و دوره‌هایی فرهنگی- آموزشی مانند نشست‌های بصیرتی سیاسی، قرآنی، اردوهای سیاحتی، زیارتی ، راهیان نور، مسابقات ورزشی و غیره می‌کنیم که با استقبال خوبی نیز رو به رو است.

وی بیان کرد: در بخش امداد و درمان نیز برنامه‌ها با هدف ترویج روحیه بسیجی، ایثار، همدلی و احساس وظیفه در برابر یکدیگر با حضوراعضا در مناطق محروم انجام می‌شود تا افراد با حضور در این‌گونه مناطق و اطلاع از وضعیت مردم خدمات درمانی مناسب را ارائه دهند.

این مسئول اضافه کرد: در این بخش، از مهمترین وظایف ما بیماریابی است تا با تشخیص و درمان بیماری در مرحله آغازین از تشدید و پیشرفت آن جلوگیری کنیم و بیمار نیز در همان ابتدا سلامتی خود را به دست آورد.

وی آشنایی و ارتباط اعضای بسیج جامعه پزشکی را از دیگر اهداف اجرای برنامه در بخش امداد و درمان برشمرد و تاکید کرد: هم اکنون علاوه بر مناطق محروم، بسیج جامعه پزشکی در شهرها به ویژه حاشیه شهر نیز اقدام به خدمت‌رسانی می‌کند.

بهرامی‌خو افزود: اعضای بسیج جامعه پزشکی با حضور در مدارس مناطق حاشیه شهر علاوه بر ارائه خدمات درمانی بهداشتی، وضعیت سلامت دانش‌آموزان را رصد کرده و در بخش پزشکی بهداشتی، دندانپزشکی و پیشگیری از بیماری‌ها نیز به آنها آموزش می‌دهند.

بهرامی‌خو گفت: به طور متوسطه سالانه 200 تیم توسط بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم استان که متشکل از پزشک، پرستار، تیم دارویی و غیره هستند اعزام می‌شوند تا اقدامات لازم در حوزه‌های مختلف را انجام دهند.

وی با اشاره به حضور گروه‌های پزشکی این نهاد در مناسبت‌های مختلف عنوان کرد: با شروع تابستان نیز بسیج جامعه پزشکی علاوه بر اجرای فعالیت‌های مستقل خود، برنامه‌های خوبی را در کنار دیگر گروه‌های به ویژه بسیج دانشجویی و محلات انجام می‌دهد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان همدان تصریح کرد: علاوه بر اعزام مستقل گروه‌های پزشکی به مناطق محروم در فصل تابستان، بنا به درخواست دیگر گروه‌ها اکیپی در اختبار آنها قرا گرفته و این گونه خدمات درمانی پزشکی و دارویی در قالب گروه‌های جهادی دانشجویی و محلات انجام می‌شود.

انتهای پیام/ج

70 گروه پزشکی به مناطق محروم اعزام شدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.