در یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در استان ۲۳ گروه موسیقی سنتی آیینی حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در این جشنواره ۲۳ گروه موسیقی آیینی از ۱۲ استان بوشهر، مرکزی، کردستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، سمنان، هرمزگان، خوزستان، گیلان و گلستان به اجرای آیین‌های خود میپردازند.

ابراهیم کریمی گفت: گروه آوای موج از استان بوشهر، گروه هالای از استان مرکزی، آبیدر و کردوان از استان کردستان، آوای تبری از استان مازندران، چیکسای از خراسان شمالی، مریدان شیخ جام از خراسان رضوی، آئینی از آذربایجان شرقی، شقایق‌های کالپوش از سمنان، زاروگه از هرمزگان، فلوکلوریک تلار از گیلان، میسان از خوزستان و ۱۱ گروه از قوم‌های کتولی، سیستانی، قزلباش، ترکمن و محلی گلستانه از استان گلستان به اجرا در جشنواره یازدهم می‌پردازند.


وی افزود: این حرکت فرهنگی، اجتماعی و هنری منجر به افزایش انگیزه جامعه برای توجه بیشتر به ضرورت حفظ و حراست از فرهنگ، آداب و رسوم سنتی این مرز و بوم و انتقال این فرهنگ غنی به نسل‌های آینده می‌شود.


این جشنواره ۱۳ لغایت ۱۶ شهریور ماه به مدت ۴ روز در شهرستان گرگان - کیلومتر ۴ جاده گرگان، آق قلا - نمایشگاه بین المللی گرگان و ۱۸ لغایت ۲۰ شهریور در شهرستان گنبد کاووس - میدان بسیج - مجموعه ورزشی المپیک برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ق

 

نوای ساز گروههای موسیقی سنتی در گرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.