معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزیرفرهنگ گفت: با اجرای هم‌زمان طرح پایش بیمه هنرمندان، امسال 30 هزار نفر از اصحاب هنر و رسانه، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید هادی حسینی  امروز در جلسه هم‌اندیشی با هنرمندان، اصحاب رسانه و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شاهین‌شهر اظهار کرد: با اجرای هم‌زمان طرح پایش بیمه هنرمندان، امسال 30 هزار نفر از اصحاب هنر، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی افزود: بیمه هنرمندان با بیمه شدن 10 هزار نفر از هنرمندان در گذشته آغاز شد، اما بعد از اجرای این طرح، عده‌ای از بیمه‌شدگان، کسانی بودند که در خانواده هنر عضویتی نداشتند؛ در طرح بیمه امسال هنرمندان، دقت بیشتری در بیمه شدن هنرمندان فاقد خدمات بیمه‌ای خواهیم کرد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: هنرمندان و به ویژه خبرنگاران، باید مستطیع باشند تا خدای ناکرده خریده نشوند؛ یکی از راه‌هایی که هنرمندان بتوانند «آزادانه» مسائل را مطرح کنند این است که آنان را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای درآوریم.

وی بر اجرای طرح خصوصی‌سازی تولیدات هنری تأکید کرد و افزود: این طرح مورد تائید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی نیز هست؛ با پیشبرد مقوله اقتصاد فرهنگی، تولیدات فرهنگی و هنری هنرمندان در بازارهای داخلی و خارجی، بهتر و سریع‌تر عرضه خواهد شد، هنرمندان با توجه به ظرفیت‌های حوزه فضای مجازی، تولیدات فاخر فرهنگی خود را به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی، بیشتر در این حوزه نشر دهند.

وی ادامه داد: طرح حمایت از تولیدات فرهنگی با نام «ثبت آثار معنوی هنرمندان» پس از 4 سال بررسی در مجلس شورای اسلامی، در مراحل نهایی رسیدگی کارشناسی قرار دارد و امیدواریم امسال در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان برسد.

حسینی با بیان اینکه هریک از معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف هستند 30 درصد از بودجه ملی خود را به صورت استانی اختصاص دهند، اعلام کرد: در صورتی که طرح احداث ساختمان مجتمع فرهنگی هنری شاهین‌شهر، در شورای برنامه‌ریزی شهرستان شاهین‌شهر و میمه تصویب و عملیات ساخت این طرح آغاز شود، این وزارت خانه برای تجهیز آن از محل بودجه‌های ملی اعتبار اختصاص خواهد داد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه، در حوزه فرهنگ و هنر، همچنان باید توجه و سرمایه‌گذاری کرد اظهار داشت: در حالی که وجهه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای دیگر، از سایر ویژگی‌های بارز کشورمان شناخته شده‌تر است، در سالیان گذشته در این حوزه کمتر سرمایه‌گذاری شده است.

 انتهای پیام/م

جزییات طرح پوشش بیمه  اصحاب هنر و رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.