در حالی که عضو هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران از موکول شدن جلسه فراکسیون با اعضای ستاد مشترک نیروهای مسلح به بعد از تعطیلات تابستانی مجلس خبر داده بود، این جلسه برگزار شد.

موکول شدن جلسه فراکسیون ایثارگران با ستاد مشترک به بعد از تعطیلات مجلس

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بنا بود صبح روز گذشته جلسه فراکسیون ایثارگران با اعضای ستاد مشترک نیروهای مسلح برگزار شود که حسن بیکی عضو هیئت رئیسه این فراکسیون از موکول شدن این جلسه به بعد از تعطیلات مجلس خبر داده بود. 

این در حالی است که امیرآبادی فراهانی از برگزاری این جلسه در زمان مقرر خبر داد. 

مشروح مصاحبه حسن بیکی درباره لغو جلسه به شرح زیر است: 

ابوالفضل حسن‌بیکی عضو هیأت رئیسه فراکسیون ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از موکول شدن این جلسه به بعد از تعطیلات مجلس خبر داده بود.

بنا به گفته وی قرار بود جلسه فراکسیون ایثارگران با نمایندگان ستاد مشترک نیرو‌های مسلح جهت بررسی عدم اجرای قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران جلسه صبح روز یکشنبه (12 شهریور ماه) برگزار شود ولی به دلیل تعطیلات تابستانی مجلس این جلسه برگزار نشد و به بعد از تعطیلات موکول شد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ایثارگران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اعلام حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مبنی بر برگزاری این جلسه با وجود تعطیلات مجلس اما چرا این جلسه لغو شد، گفت: ما برنامه‌ریزی‌های خود را با پیش‌بینی تعطیلی مجلس در هفته دولت تنظیم کرده بودیم، اما مجلس در هفته دولت تشکیل شد و در این هفته نمایندگان جهت سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود رفتند و به همین دلیل برنامه‌ریزی‌های ما به هم خورد.

حسن‌بیکی ادامه داد: ما به رئیس فراکسیون گفتیم که اگر قرار باشد این جلسه با حضور حداقلی اعضا برگزار شود دیگر نمی‌توان آن را جلسه فراکسیون قلمداد کرد و آن جلسه خصوصی می‌شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی مواقع می‌بینیم که جلسات فراکسیون‌ها علی‌رغم نرسیدن به حد نصاب تشکیل می‌شود و در نهایت هم گفته می‌شود که اعضای آن فراکسیون مثلا با وزیر و مسئولی جلسه داشتند و تصمیماتی را هم اتخاذ کردند در حالی که وقتی اعضای فراکسیونی به حد نصاب نمی‌رسند نباید تعداد محدودی از ناحیه جمع کثیری و با عنوان فراکسیون صحبت و تصمیم‌گیری کنند.

حسن‌بیکی متذکر شد: ما آثار رأی شخصی نمایندگان را در انتخاب وزرای دولت دوازدهم کاملا مشاهده کردیم که آنان تحت هیچ شرایطی فراکسیونی رأی ندادند و تنها فراکسیون ولایت و امید آن هم به دلیل آن که اکثر جلساتشان با حضور همه اعضا برگزار شد، به صورت فراکسیونی رأی دادند و باید همه بر این مسئله فائق باشند که نظر فراکسیون با نظر شخصی نمایندگان بسیار متفاوت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۵:۵۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
لطفا از ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری کنید چون ظاهرا مجلس در این مورد قدرتی نداره برای اجرا شدن قانون چرامه درحدود یکساله این قانون تصویب شده و قراره اجرایی بشه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۵:۴۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
آخرین اخبار