فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا گفت: دیدگاه‌های استعماری قبل از انقلاب سبب شده بود از ظرفیت‌های دریایی استفاده نکنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، به نقل از خبرگزاری تسنیم امیر دریادار ابراهیم اشکان پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم بدرقه چهل و هشتمین و استقبال از چهل و هفتمین ناوگروه اعزامی به آب‌های شمال اقیانوس هند و خلیج عدن اظهار داشت: قبل از انقلاب به دلیل نفود سیاست‌های استعماری به‌هیچ عنوان از منابع و ظرفیت‌های دریایی کشور استفاده نشده بود.

وی ادامه داد: اما در سال‌های اخیر و در پی تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری در حوزه دریایی که معطوف به دو عنصر اصلی حضور در آب‌های بین‌الملی و توسعه سواحل مکران است، شاهد آن هستیم که ارتش ایران گام در راهی نوین که نتیجه آن اقتدار بیش از پیش صلابت دریایی ماست، نهاده است.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا با بیان اینکه ناوگروه چهل و هفتم متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناوشکن بوشهر بوده است، یادآور شد: این ناوشکن در خردادماه سال‌جاری ماموریت خود به سمت آب‌های خلیج عدن و شمال اقیانوس هند را آغاز و پس از 76 روز دریانوردی موفق امروز در اسکله منطقه یکم پهلو گرفته است.

وی گفت: این ناوگروه با استعداد 252 نفر در بدترین شرایط جوی و دریایی به ماموریت خود در شمال اقیانوس هند، تنگه مهم باب‌المندب و خلیج عدن پرداخته است. این نوع حضور با این میزان دریانوردی طولانی‌مدت و موفق، به نوعی قدرت نیروی دریایی ایران را به رخ نیروهای نظامی حاضر در محدوده آب‌های مذکور کشانده است.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا به اعزام ناوگروه چهل و هشتم نیروی دریایی ارتش به آب‌های بین‌المللی اشاره و افزود: این ناوگروه نیز اکنون مشتمل بر دو ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند و ناوشکن لاوان راهی آب‌های خلیج عدن و اقیانوس هند می‌شود.
انتهای پیام /ر

اعزام چهل و هشت ناوگروه به شمال اقیانوس هند

منبع خبرتسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.