مدیرعامل شرکت آبفای شهری خراسان شمالی گفت: برای اجرای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شیروان به روش BOT به میزان ۲۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ غلامحسین ساقی مدیرعامل شرکت آبفای شهری خراسان شمالی گفت: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شیروان به روش BOT در حال انجام است که برای اجرای آن ۲۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و تاکنون ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: این پروژه با ظرفیت ۱۲هزار مترمکعب در شبانه‌روز و بازگشت سالانه ۴.۵ میلیون مترمکعب پساب به چرخه طبیعت، اجرا می‌شود.

ساقی درباره احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آشخانه نیز گفت: مساحت کل زمین این پروژه ۱۰ هکتار است و با ظرفیت تصفیه هشت هزار و ۳۰۹ مترمکعب فاضلاب شهری در روز، ۵۰هزار و ۶۶۶ نفر از جمعیت آشخانه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آشخانه را ۹۰ درصد برشمرد و اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری خراسان شمالی همچنین از ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب اسفراین خبر داد و عنوان کرد: کل اعتبار این پروژه چهار میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان است که تمام جمعیت شهر اسفراین را تحت پوشش دارد.

ساقی اظهار کرد: در چهار سال اخیر، ۵۳ هزار و ۹ متر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرهای برخوردار از این مزیت در خراسان شمالی، اجرایی شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت، ۱۰ هزار و ۱۰۳ متر نیز نصب انشعابات فاضلاب در این شهرها انجام‌شده است.

انتهای پیام/آ

سرمایه‌گذاری برای اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب شیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.