طبق اعلام هواشناسی در استانهای گيلان و مناطقی از مازندران به‌تدريج ابرناكی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحليل آخرين نقشه های هواشناسی و خروجی مدلها امروز با نفوذ جريانهای خنک شمالی درشمال غرب و سواحل دريای خزر كاهش نسبی دما پيش بينی می شود و در استانهای گيلان و مناطقی از مازندران و گلستان به‌تدريج ابرناكی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

درمناطق شمالی آذربايجان شرقی و مناطقی از اردبيل و ارتفاعات البرز در استانهای زنجان، قزوين، البرز، تهران و سمنان نيز رشد ابر، وزش باد و در بعد از ظهر بارش پراكنده دور از انتظار نیست و امروز بارش در مناطقی از گيلان وغرب گلستان شدت بيشتريی خواهد داشت.

وضعیت آب و هوای 12 شهریور ماه/بارش پراکنده همراه با رعد و برق در برخی مناطق کشور+ جدول

همچنین روز دوشنبه ابرناكی و بارش پراكنده باران در استانهای گيلان، مازندران وگلستان ادامه می يابد. در ارتفاعات شمال سمنان و خراسان شمالی نيز رگبار پراكنده باران رخ خواهد داد و بعدازظهر روز دوشنبه در هرمزگان و جنوب غرب فارس، نيز رشد ابر و رگبار پراكنده باران دور از انتظار نیست.

بعدازظهر روز سه شنبه نيز درمناطقی از مازندران، گلستان وارتفاعات سمنان و خراسان شمالی رشد ابر و رگبار پراكنده باران پيش بينی می شود.

از اواخر امروز و طی روز دوشنبه با افزايش سرعت وزش باد، پديده گردوخاک در استان خوزستان دور از انتظار نیست. در سه روز آينده پديده غالب در شرق كشور به ويژه زابل ، در برخی ساعات وزش باد شديد خواهیم داشت.


 

 

انتهای پیام/

آخرین وضعیت آب و هوای کشور در 12 شهریور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار