آنتونوف: مذاکره دیپلمات ها بهتر از تفنگ نظامیان است

سفیر جدید روسیه در آمریکا گفت بهتر است دیپلمات ها پشت میز مذاکره سخن بگویند تا نظامیان با تفنگ هم را هدف بگیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آناتولی آنتونوف در گفت وگو با شبکه خبری روسیه 24 گفت: معتقدم در شرایط کنونی باید با دولت آمریکا مذاکره کرد و گفت وگوها را ادامه داد، هرچند دشوار باشد.
 
وی در این مصاحبه که روز یکشنبه پخش شد، افزود: انجام این کار دشوار به من محول شده که با آرامش و مهارت حرفه ای وظایف خود را انجام می دهم و مسائلی را که بر اثر سیاست های روس ستیزانه از دوره باراک اوباما به ارث رسیده است، حل خواهیم کرد.
 
سفیر جدید روسیه در آمریکا همچنین در باره سرگئی کیسلیاک سفیر سابق روسیه در آمریکا گفت که وی کارشناسی برجسته است، ولی اطراف او فضا را مسموم کردند و متهم به جاسوسی شد که کاملا بی اساس است.
 
سفیر روسیه در مورد ارتباط خود با رسانه های آمریکایی نیز اظهار کرد: تصمیم گرفته ام که شفافیت حداکثری داشته باشم، با آرامش کار می کنم و از امور آگاه خواهم شد.
 
وی گفت: برای پاسخ دادن به پرسش های دشوار و مسائل گزنده آمادگی دارم، سال ها است در عرصه دیپلماسی فعالیت می کنم و پوست من مانند کرگدن سخت است.
 
آنتونوف در پایان افزود: هدف اصلی در شرایط کنونی این است که از ادامه تحریم های متقابل آمریکا و روسیه علیه یکدیگر جلوگیری کنیم. اطمینان دارم، دو کشور باید همکاری کنند به ویژه اینکه اعضای دائم شورای امنیت هستند و مطابق منشور سازمان ملل برای تامین صلح و امنیت جهانی مسئولیت ویژه ای دارند.
 
گفتنی است آغاز کار آنتونوف در آمریکا با صدور دستور این کشور برای تعطیلی سرکنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو و مراکز کنسولی در واشنگتن و نیویورک مصادف شده است.
 
انتهای پیام/  

آنتونوف مذاکره دیپلمات ها را موثرتر از اسلحه نظامیان دانست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار