رئیس مرکز تحقیقات بیمارستان میلاد از تدوین راهنمای بالینی برای استانداردسازی درمان بیماری‌ها و توسعه علم در کشور خبر داد.

تدوین راهنمای بالینی برای استانداردسازی درمان بیماری‌ها در کشور یحیی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات بیمارستان میلاد در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بودجه تحقیقات بیمارستان میلاد و همه مراکز تحقیقاتی به اندازه کافی بوده و امکانات خوبی در اختیار پژوهشگاه قرار داده می‌شود تا توسعه علم و روش‌های مختلف تشخیصی و درمانی در خصوص بیماری‌های سرطان انجام شود.

وی عنوان کرد: برای تشخیص و درمان بهتر سرطان ها باید روش‌های بهتری شناخته شود؛ کشور ما در مراکز تحقیقاتی سرطان همگام با سایر کشورهای پیشرفته دنیا قدم برمی‌دارد و در زمینه بیماری‌های غیرواگیر اقدام‌های موثری انجام داده و به نتایج قابل قبولی دست پیدا کرده است.

امکانات مطلوب مراکز تحقیقاتی در حوزه بیماری‌های غیرواگیر

یحیی‌زاده تاکید کرد: در زمینه تولید مقالات علمی متناسب با سایر کشورها در مراکز تحقیقاتی ایران اقدامات خوبی انجام می‌شود به طوری که میزان رشد علم در خصوص بیماری‌های غیرواگیر کمتر از کشورهای اروپایی نیست.

وی اظهار کرد: سمینارهای مختلفی که در مراکز تحقیقات و پژوهشی انجام می شود سبب شده تا پزشکان ایرانی اطلاعات خود را با دیگر متخصصان در دنیا به اشتراک گذاشته  و همچنین از دانش محققان کشورهای پیشرفته نیز برای تحقیقات و پژوهش‌های خود استفاده می‌کنند.

یحیی‌زاده یادآور شد: ایران از نظر امکانات دارویی و تجهیزات رادیوتراپی کمتر از کشورهای پیشرفته نبوده و راهنمای بالینی نیز جهت استانداردسازی درمان و توسعه علم در کشور  اجرایی می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار