مدیر کل پست استان کرمان گفت :سیماک در حفظ محیط زیست و حقوق بیت المال نقش به سزائی خواهد داشت و دست زمین خواران را کوتاه می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،علیرضا اکبری ،مدیرکل پست استان کرمان افزود: 28 دستگاه که به صورت مستقیم با ملک در ارتباط هستند در کارگاه مرکزی پروژه اقتصاد مقاومتی سیماک استان کرمان مورد آموزش قرار می گیرند تا با راه اندازی کامل این سامانه، شفاف سازی در زمینه ملک فراهم شود.
وی اظهارکرد: سیماک در حفظ محیط زیست و حقوق بیت المال نقش به سزائی خواهد داشت و دست زمین خواران را کوتاه می کند.
اکبری با اشاره به اینکه پروژه سیماک در چهار زیر پروژه تعریف شده است، ادامه داد: از زیرپروژه های سیماک می توان به به هنگام سازی اماکن شهری( ارائه کدپستی 10 رقمی) و اجرای طرح ملی جی نف (سامانه یکپارچه نشانی املاک) اشاره کرد.
وی بیان کرد: در سال 94 تفاهم نامه ای بین استانداری کرمان با مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی امضاء شد که در آن از پست به عنوان درگاه دولت الکترونیک معرفی شده است و بر این اساس یکی از وظایف ذاتی پست این است که سامانه سیماک را اجرایی کند.
اکبری با اشاره به اینکه سیماک در بسیاری از استان های کشور و با نظارت استانداری اجرایی شده است، گفت: در استان کرمان این پروژه ابتدا در قلعه گنج و سپس در منوجان اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اداره کل پست استان کرمان، سه سال متوالی رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: در بسیاری از شهرستان ها نیاز به همکاری ویژه فرمانداران و بخشداران در اجرای سامانه سیماک داریم.
در طرح سیماک همه اطلاعات به صورت سیستماتیک و مکانیزه ذخیره می‌شود، صدور مجوزها به صورت الکترونیکی و قانون‌مند انجام و مانع دخالت سلیقه‌های شخصی در امور ثبتی می‌شود.
سامانه ملی یکپارچه مدیریت املاک کشور در پی مصوبه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و با پیگیری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور در کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور استقرار خواهد یافت. با استقرار این سامانه یک بخش مهم و اساسی از روند پیاده‌سازی دولت الکترونیک در کشور به انجام خواهد رسید که موجب افزایش کارایی و بهره‌دهی خدمات دستگاه‌های اجرایی به شهروندان و نیز ارتقای کیفیت امور برنامه‌ریزی و مدیریت خدمات عمومی توسط کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ی

سیماک دست زمین خواران را کوتاه می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار