مربی تیم ملی وزنه برداری گفت:کیانوش رستمی ورزشکار پخته و با تجربه ای است و امیدوارم مصدومیتی که برایش بوجود آمده است مانع از حضورش در مسابقات جهانی نشود.

اصغر ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد نفرات اعزامی تیم ملی به مسابقات داخل سالن ترکمنستان بیان کرد:در حال حاضر امید زیادی داریم که ورزشکارانی را که برای حضور در رقابت های داخل سالن انتخاب کرده ایم بتوانند نتایج به مراتب بهتری را نسبت به دانشجویان در ترکمنستان به ارمغان بیاورند. از طرفی انتظاری که از وزنه برداری در مسابقات می رود بسیار به جا است ولی مسئولان باید این را بدانند امکاناتی که در اختیار وزنه برداری قرار می دهند در حد کفاف نیست و باید از سوی مسئولان بیشتر حمایت شویم. در مسابقات هم همواره شاهد این هستیم از رشته هایی مانند وزنه برداری و تکواندو انتظار می رود که رنکینگ مدالی کشورمان را در مسابقات ارتقا دهند.

او درباره مصدومیت کیانوش رستمی در تمرینات تیم ملی تصریح کرد:کیانوش رستمی ورزشکار پخته و با تجربه ای است و مصدومیت هم جزئی از ورزش وزنه برداری محسوب می شود. فکر نکنم کسی باشد که در این رشته آسیب دیدگی را تجربه نکرده باشد. امیدوارم این آسیب دیدگی مانع حضور کیانوش در مسابقات جهانی نشود.

مربی تیم ملی وزنه برداری درباره وضعیت بهداد سلیمی بیان کرد: هنوز هم بهداد از ناحیه زانو با مصدومیت مواجه است ولی این را هم باید بدانیم بیشتر نفرات تیم ملی آسیب دیده اند و آنها سخت در تلاش هستند تا بتوانند بهترین نتایج را برای کشورمان در رقابت های جهانی کسب کنند. همچنین سعید علی حسینی هم با توجه به اینکه نزدیک به هشت سال از مسابقات رسمی دور بوده است برای هماهنگ شدن به مقداری زمان نیاز دارد تا بتواند به شرایط آیده آلی که مدنظرش است، برسد. از طرفی سعید جزء وزنه برداران با تجربه تیم ملی محسوب می شود و تمام سعی اش بر این است تا بتواند حقش را از وزنه برداری بگیرد.

تغییر اوزان در وزنه برداری به ضرر ما خواهد بود

ابراهیمی درباره حذف احتمالی دسته 94 کیلوگرم از رقابت های المپیک اظهار کرد: به نظر من این موضوع منطقی و درست نیست و اگر تغییر اوزان در تمام وزن ها ایجاد می شد،خیلی بهتر بود.در حال حاضر بدون شک این امر چندان نمی تواند خوشایند باشد که از وزن 85 تا 105 کیلوگرم بیست کیلوگرم اختلاف ایجاد شود و این تصمیمی است که از طرف فدراسیون جهانی گرفته شده  است و چیزی نیست که با نظر من و شما تغییر پیدا کند. از این پس کار سهراب سخت تر خواهد شد زیرا بیشتر ورزشکاران مطرح دنیا نزدیک به چند سال است که در این وزن حضور دارند ولی سهراب چنین تجربه ای را تاکنون تجربه نکرده است و اگر قرار بر شرکت او در دسته 105 کیلوگرم باشد باید پیش از شروع رقابت های المپیک 2020 نه تنها در چند مسابقه حضور یابد بلکه باید رکوردهایش را هم افزایش دهد تا حداقل تجربه شرکت در این وزن را پیدا کند.

نایب قهرمان اسبق آسیا در مورد عملکرد تیم ملی وزنه برداری در رقابت های جهانی دانشجویان اظهار کرد:با توجه به بضاعت و نفراتی اعزامی انتظار زیادی از وزنه برداران نداشتیم که بتوانند بیش از یک مدال مدال کسب کنند، هر چند که انتظار همیشه از وزنه برداری زیاد است. ولی ما به دلیل نزدیک بودن رقابت های داخل سالن و مسابقات جهانی مجبور بودیم تیم را به چند بخش تقسیم کنیم.

او ادامه داد: وزنه بردارانی که عازم رقابت های جهانی دانشجویان شده بودند عملا شاید کمتر از 2ماه بود که در کنار یکدیگر تمرین می کردند و مسئولان وزارت علوم و تحقیقات فناوری از قبل اردوهای بلند مدت را برای آنان در نظر نگرفته بود تا با آمادگی بالا در چین تایپه شرکت کنند.به نظر من برخی از ورزشکاران ما می توانستند در آنجا مدال بگیرند ولی با توجه به شرایط مسابقه نتوانستند چنین امری را محقق کنند.

مربی تیم ملی وزنه برداری در ادامه گفت: تیم ما در رده بندی امتیازی که زیاد هم مهم نبود به مقام سوم دست یافت و در مجموع با توجه به شرایط اعزام،  نتیجه بدی توسط آنها کسب نشد. رقابت های یونیورسیاد طوری بود که تمام تیم ها با آمادگی بالا در این مسابقات شرکت کرده بودند و حتی خیلی از مدال آوران رقابت های جهانی و المپیک در این مسابقات نتوانستند مدالی را بدست آورند. از حق نباید گذشت سطح رقابت ها بسیار بالا بود. در ضمن بیشتر کشورهای دنیا در تلاش هستند تا در مسابقات جهانی آمریکا بهترین نتیجه ممکن را کسب کنند و هر کسی که در آنجا به دنبال گرفتن مدال است باید با آمادگی صد درصد حضور یابد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار