دولت میانمار از به آتش کشیده شدن ۲۶۰۰ منزل مسکونی در ایالت راخین که بیشتر ساکنان آن مسلمان هستند، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، در شدیدترین موج خشونت علیه مسلمانان روهینگیا، دولت میانمار امروز از به آتش کشیده شدن 2600 منزل مسکونی در ایالت راخین خبر داد.

همچنین سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت به دنبال افزایش خشونت علیه مسلمانان روهینگیا و کاهش امدادرسانی به آنان، 58600 نفر از این افراد به بنگلادش فرار کردند.

 در پی به آتش کشیده شدن منازل این افراد بسیاری از مقامات این کشور از ارتش نجات روهینگیای آراکان انتقاد کردند و آنان را عامل بروز این حوادث دانستند.  

علاوه بر این، بسیاری از مسلمانان روهینگیا که به بنگلادش فرار کردند گفتند ارتش نجات روهینگیای آراکان با به آتش کشیدن منازل و به قتل رساندن ساکنان آن تلاش خود را به کار می گیرد تا مسلمانان را مجبور به ترک آن مناطق نماید.

بیشتر ساکنان میانمار از یهودیان هستند و تعامل دولت با 1.1 میلیون از مسلمانان روهینگیا، بزرگ ترین چالشی است که آنگ سان سو چی ، رئیس اتحادیه ملی دموکراسی این کشور با آن روبه‌رو است.

به دنبال افزایش اختلافات قومی و مذهبی در این کشور، بسیاری از مسلمانان روهینگیا به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند. این در حالی است که برخی از آنها در راه به قتل رسیده و برخی دیگر گرفتار دام قاچاق چیان شده‌اند.  

انتهای پیام/ 

 

افزایش خشونت علیه مسلمانان روهینگیا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار