سرپرست وزارت نیرو گفت: با عنایت به روند کاهشی میزان بارش های سالانه مردم باید در میزان مصرف خود دقت بیشتری کنند.

مردم باید در میزان مصرف خود دقت بیشتری کنند/بحران آب چالش جدی استان های جنوبیستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت آب در کشورگفت: مطابق با آمارها میزان نزولات آبی کشور سال به سال کمتر می شود و همین مسئله تنگناهای زیادی را در بخش های مختلف ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به روند کاهشی میزان بارش های سالانه، اصلاح الگوی مصرف ضروری تر از قبل شده و مردم باید در میزان مصرف خود دقت بیشتری کنند، البته تاکنون در تمامی زمینه ها با ما همکاری های لازم را به عمل آورده اند.

محمودی اذعان داشت: اگر الگوی مصارف خانگی و صنعتی تغییر و بصورت مناسب صورت گیرد، امکان صادرکردن آب به کشورهای همسایه فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: بهره وری از منابع آب به ویژه آب‌های زیرزمینی موضوعی است که غافل شدن از آن موجب شده تا بحران کم آبی هر روز بیشتر شود و تنها درخواست صرفه جویی در مصرف، آن هم مصارف خانگی، دردی را دوا نکرده و می بایستی در مصرف آب صنعتی و کشاورزی نیز صرفه جویی های لازم به عمل آید.

سرپرست وزارت نیرو در پایان بیان کرد: بحران آب هم اکنون به چالشی جدی به ویژه برای استان های جنوبی کشور تبدیل شده و با توجه به تغییرات اقلیمی در سطح جهان و کشور ، در سطح کلان این مسئله را باید مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

لزوم اصلاح الگوی مصرف آب صنعتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار