سرپرست شهرداری کرمان گفت: طولانی‌شدن روند بررسی پرونده‌های کمیسیون‌های ماده 100 و ماده 77، موجب گسترش تصرفات غیرقانونی و ساخت‌و‌ساز غیرمجاز می‌شود.

انتقاد ازطولانی شدن پرونده های کمیسیون100در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمحمد موسوی در نشست بررسی وضعیت مطالبات شهرداری و عملکرد کمیسیون‌های ماده 100 و 77 شهرداری  گفت: باید در تنظیم لوایح چارچوبی مشخص و با همکاری واحد حقوقی، پرونده‌ها دقیق تکمیل شود تا دچار مشکل نشویم.

وی افزود: اکنون، دیگر جای آزمون و خطا نیست؛ بنابراین، باید براساس قانون جلوی سوءاستفاده‌ برخی افراد سودجو را بگیریم.

سرپرست شهرداری کرمان ادامه داد: وقتی پرونده‌ها کامل و دقیق باشد، جلوی طولانی‌شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها و هم‌چنین سوءاستفاده‌ی افراد سودجو گرفته می‌شود.

موسوی بیان کرد: قطعأ اگر پرونده‌ها به‌موقع و در زمان خودش رسیدگی شود، بازدارندگی لازم را خواهد داشت.

وی با تأکید بر این‌که باید در زمینه‌ی برخورد با ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز و تصرفات غیرقانونی، به‌موقع و به‌لحظه عمل کنیم، گفت: طولانی‌شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها، موجب تصرفات بی‌رویه و گسترش ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز خواهد شد و در آینده با بروز حوادث، با مشکلات غیرقابل جبرانی روبه‌رو خواهیم شد.

سرپرست شهرداری کرمان هم‌چنین با بیان این‌که با توجه به وظایف شهرداری‌ها، برخی از قوانین شهرداری موضوعیت ندارد، گفت: برخی خواسته‌هایی که از شهرداری‌ها وجود دارد، با اختیارات شهرداری‌ها متناسب نیست.

موسوی افزود: در زمینه‌ی وصول مطالبات شهرداری‌ها، ضعف‌هایی وجود دارد که باید برای به‌روز شدن قوانین متناسب با وضعیت امروز شهرها، اجماع ملی انجام گیرد.

وی تصریح کرد: قوانین شهرداری در برخی موارد متناسب با وضعیت کنونی شهرها نیست و باید به‌روز شود.

انتهای پیام/ح

پرونده های کمیسیون 100شهرداری تسریع شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.