درمراسمی از قالی بافته شده در روستای خاوه اردهال دلیجان اهدایی به مراسم قالی شویان مشهد اردهال رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ درمراسمی با حضور مسئولین شهرستان دلیجان و کاشان بویژه روحانیون منطقه مشهد اردهال از قالی بافته شده در روستای خاوه اردهال دلیجان اهدایی به مراسم قالی شویان مشهد اردهال رونمایی شد.

 

رونمایی از قالی اهدایی دلیجان به مراسم قالی شویان مشهد اردهال

رونمایی از قالی اهدایی دلیجان به مراسم قالی شویان مشهد اردهال

 این قالی  از روی نقشه تاریخی 400 ساله و به دست زنان هنرمندان روستای خاوه اردهال دلیجان بافته شده است درمراسمی  بریده و رونمایی  شد.

از ویژگی های این قالی استفاده از مرغوبترین مواد اولیه و استفاده از رنگ های گیاهی ممتاز و پایدار است که باعث استحکام و دوام آن در اجرای مراسم آئینی مذهبی قالی شویان که همه ساله در دومین جمعه مهرماه برگزار می گردد خواهد شد .

شهادتگاه سلطان علی ابن محمد باقر(ع) در روستای خاوه استان مرکزی همواره زیارتگاه عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت (ع) از شهرهای اطراف است.


با وجود اینکه امامزاده علی بن محمد باقر(ع)در مشهد اردهال از توابع اصفهان دفن است ؛امامحل شهادت(قتلگاه) این امامزاده درروستای خاوه شهرستان دلیجان واقع شده و دارای گنبد وبارگاه است.

به همین دلیل مردم روستای خاوه دلیجان بخشی از اجرای مراسم قالیشویان مشهد اردهال را به عهده دارند وهرساله به صورت گسترده در این مراسم شرکت می کنند.

آیین سنتی قالی شویان هر سال در دومین جمعه مهرماه در آستانه امامزاده سلطانعلی بن محمد باقر (ع) برگزار می شود.


انتهای پیام / ج

اهداء قالی بافته شده در روستای خاوه دلیجان به مشهد اردهال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
مشهد اردهال متعلق به کاشان است نه دلیجان