حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی گفت: انسان برای به دست آوردن تقوا باید در زندگی بخشش داشته باشد و برای تشخیص میزان ولایت‌پذیری اشخاص باید به میزان بخشندگی آنها توجه کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  امام جمعه شهر لیکک در خطبه های نماز عید قربان در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر با تبریک عید قربان، پیام اصلی این عید را گذشتن از نفس و توحیدی شدن دانست و گفت: انسان باید بداند که مالکیت او بر چیزی در دنیا به صورت اعتباری و قراردادی است و مالک همه عالم خداوند متعال است.


حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی افزود: انسان برای به دست آوردن تقوا باید در زندگی بخشش داشته باشد و برای تشخیص میزان ولایت‌پذیری اشخاص باید به میزان بخشندگی آنها توجه کنیم.


امام جمعه شهر لیکک با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حجتی گفت: این شهید بی سر با ولایت پذیری اباعبدالله علیه السلام از نفس خود گذشت و کاری کرد که همه دنیا را به حیرت واداشت.


وی افزود: ما در ادبیات کهن خود به شخصیت های اسطوره ای مینازیم در حالی که امروز شخصیت های برجسته ای مانند شهید کاوه ها، شهید حججی ها و شهید دستجردی ها در انقلاب ما تربیت شد که حقیقت اعمالشان دهها برابر اسطوره‌ها ارزشمند است.


امام جمعه شهرلیکک در ادامه به دیدار کابینه دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری چراغ راه آینده دولت دوازدهم است.


وی با بیان اینکه رهبر معظم ایران اسلامی با برشمردن خوبی ها و نقایص دولت یازدهم،به دولتمردان چند توصیه کرد ادامه داد: رهبری از دولتمردان خواست که همیشه نیت الهی را برای خدمت به مردم سر لوحه کار خود قرار دهند.


وی افزود: ایشان از دولتمردان خواست صدای مخالفان را بشنوند و با اشاره به دادن لقبهای بد به منتقدین در دولت های قبل، فرمود «این کار در شان یک خادم مردم نیست.»


امام جمعه شهرلیکک با تاکید بر لزوم ارائه آمارهای واقعی به مردم، اضافه کرد: با آمار درمانی مشکل مردم حل نمی شود ؛آمارها و نمودارهای ارائه شده با واقعیت زندگی مردم، با آمار واقعی بهبود معیشت ، بیکاری، فقر و اشتغال هم خوانی ندارد.


افروغی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در کنترل بانک ها اقدامات خوبی انجام داد، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون هیچکدام از دولت‌ها نتوانستند در مبارزه با بانکداری ربوی به خوبی عمل کند.


وی با تأسی از فرمایشات رهبر انقلاب و امام راحل افزود: ربا حرام است و ما بهره بانکی را جایز نمی دانیم.


افروغی بانک ها را مهمترین عامل افزایش فاصله طبقاتی در کشور دانست و اضافه کرد: بانک‌ها مهمترین عامل ورشکستگی و تعطیلی کارگاه های تولیدی در کشور هستند.


امام جمعه لیکک از مردم خواست تا جایی که برایشان امکان دارد به بانک ها نزدیک نشوند.


وی گفت: در بانک های ما افراد با ایمانی کار می کنند اما مشکل اصلی سیستم بانکی کشور است.

انتهای پیام/د

عید قربان،عید گذشتن از نفس و توحیدی شدن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.