معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ۹۹ تیم دامپزشکی ثابت و سیار در روز عیدقربان بر ذبح بهداشتی دامهای قربانی نظارت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حسین دهقان معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ۹۹ تیم نظارت بر بهداشت ذبح قربانی امروز عید قربان آماده ارائه خدمات به هم استانی ها هستند.

وی با بیان اینکه هم استانی ها دامهای قربانی را  برای ذبح بهداشتی به کشتارگاههای دامی انتقال دهند عنوان کرد: در صورت نبود امکان انتقال دامها به کشتارگاه، تیم های نظارت در محل مورد نظر همشهریان حاضر می شوند.

دهقان افزود: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام های قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در روز عید قربان آماده ارائه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شهروندان است.

وی گفت: افرادی که امکان حضور در کشتارگاه برای ذبح دام های خود را ندارند نیز می توانند با شماره تلفن ۳۲۴۲۴۸۶۸ از تماس بگیرند و علاوه بر دریافت خدمات رایگان ذبح شرعی از وجود یا نبود برخی بیماری ها در دام های مورد قربانی نیز اطمینان حاصل کنند.

عید قربان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان است که همه ساله در روز دهم ذی الحجه مسلمانان این روز بزرگ را گرامی می دارند.

برگزار کردن مراسم قربانی در این عید بر همه افرادی که براساس فقه اسلامی قربانی کردن واجب و الزامی است و مسلمانان در سراسر جهان در این روز، گوسفند، گاو یا شتری را قربانی کرده و گوشت آن را بین همسایگان و مستمندان تقسیم می کنند.

انتهای پیام/م

نظارت 99 تیم دامپزشکی ثابت و سیار در روز عیدقربان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.