عربستان سعودی برای ششمین سال متوالی، سوری‌ها را از ادای مناسک حج محروم کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی العهد لبنان نوشت: به رغم اینکه مردم مسلمان سوریه مشتاق ادای مناسک حج هستند اما تصمیم ظالمانه رژیم سعودی در ممانعت از ورود متقاضیان سوریه به حج ، مسلمانان سوری را برای ششمین سال متوالی از ادای مناسک حج و زیارت مکان‌های مقدس در مکه مکرمه و مدینه منوره محروم کرده است. 


به نوشته این پایگاه، سعودی‌ها شعائر حج را سیاسی کرده اند در حالی که حق چنین کاری را ندارند. 


حسان نصرالله مدیر امور حج سوریه در مصاحبه اختصاصی با پایگاه اینترنتی العهد لبنان گفت: مقامات رژیم سعودی به مردم سوریه حتی در مسائل دینی و دوستی پیامبرشان ستم کرده اند.


العهد نوشت:حسان نصرالله که قبل از دخالت عربستان سعودی در امور داخلی سوریه و حمایت از تروریسم در این کشور، در چنین روزهای مبارکی در دیار مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره، مدیریت امور حجاج سوری‌ را از سوی وزارت اوقاف سوریه برعهده داشت ، اظهار داشت: از آغاز بحران سوریه با ممانعت عربستان از ورود مردم سوریه به این کشور ادای مناسک حج آنها نیز متوقف شده است. 


او افزود: مقامات سعودی بدون هیچ حقی مانع از ادای مناسک حج برخی از مسلمانان می شوند، آنها به مردم سوریه حتی در زمینه محبت به دین و پیامبرشان ظلم کرده اند زیرا با سیاسی کردن این موضوع، از آن به عنوان اهرم فشاری بر مردم سوریه استفاده می کنند؛ مردمی که از مشکلات متعددی رنج می برند.


او گفت: البته مردم سوریه می دانند خیر و برکت در چیزی است که خداوند برای آنها مقدر کرده است حتی اگر محرومیت آنها از ادای مناسک حج باشد؛ اما به هر حال ملت سوریه همگی از رژیم سعودی خشمگین هستند و این خشم به اوج خود رسیده است.

 

انتهای پیام/

ممانعت عربستان از حضور سوری‌ها در حج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
این آل سعود دیگه یه ذره آبرو برا اسلام تو دنیا نذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضامتو مرنگو
۲۰:۵۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
ال سقوط قابل نیستی
آخرین اخبار