حمید بابایی گفت: به نظرم دانش‌آموزان باید نمایشنامه‌هایی برای سن و سال خود داشته باشند که ما در این حوزه فقر شدیدی داریم.

نمایشنامه های مناسب دانش آموزان نداریم.حمید بابایی نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص لزوم وجود نمایشنامه‌های مختص نوجوانان گفت: به نظرم دانش‌آموزان باید نمایشنامه‌هایی برای سن و سال خود داشته باشند که ما در این حوزه فقر شدیدی داریم.

وی افزود: ما به طور جدی در این زمینه فقیر هستیم؛ تعارف نداریم. نمایشنامه برای کار بچه‌ها در مدارس بسیار کم است. بچه‌ها اغلب یا به سراغ متن هایی می روند که برای آنها مناسب نیست و یا خودشان متن هایی می نویسند که باز هم به کارشان نمی‌آید.

این نویسنده ادامه داد: نویسندگان ما باید به صورت جدی در این حوزه ورود کنند و ناشران باید به صورت جدی از این بخش حمایت کنند. البته باید امیدوار بود که آموزش و پرورش هم در این حوزه از نویسندگان حمایت کند.

وی کمک نمایشنامه‌نویس‌ها و نویسندگان کودک را در این زمینه لازم دانست و گفت: به نظرم هر دو گروه می‌توانند در این حوزه کار کنند. اصولا نمایشنامه‌نویس‌ها به دلیل اینکه به فضای تئاتر نزدیک‌تر هستند و نویسندگان کودک و نوجوان به فضای ذهنی بچه‌ها. فکر می کنم باید به تلفیق این دو فضا نزدیک شد.

بابایی تصریح کرد: تئاتر در کشور ما برای نوجوانان جدی گرفته نمی‌شود. در مدارس اصولاً تئاتر برای فرار از زنگ‌های مختلف برای بچه‌ها تصور می‌شود. حال آنکه می‌شود از این زمان برای آموزش و تربیت بچه‌ها هم بهره برد.

 

انتهای پیام/

 

گلایه یک نویسنده از ضعف در نمایشنامه نویسی برای نوجوانان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار