مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۶۵ هزار کودک و نوجوان در کانون‌های استان عضویت داشته و از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاجر جمادیه، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل افزود: تاکنون 34 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان اردبیل فعال شده و 135 نفر اعم از کادر اجرایی و مربی در این کانون‌ها به مراجعه‌کنندگان خدمات و آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به عضویت 65 هزار کودک و نوجوان در کانون‌های استان بیان کرد: برخی از اعضای این کانون از هفت سالگی عضو کانون شده و از آموزش‌های آن بهره‌مند شده‌اند و در حال حاضر به عنوان کمک‌مربی در حال همکاری با مراکز کانون هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ترغیب  تشویق کودکان و نوجوانان عضو کانون را به حوزه کتاب و کتابخوانی از اولویت‌های مهم دانست و گفت:  300 هزار جلد کتاب تخصصی حوزه کودک و نوجوان در مراکز ثابت و سیار کانون در مناطق مختلف استان به اعضای کانون ارائه می‌شود تا بتوانیم این کودکان و نوجوانان را به سمت کتاب و کتابخوانی جذب کنیم.

جمادیه با اشاره به اقدامات کانون در راستای جذب اعضا به حوزه کتابخوانی تصریح کرد: در راستای تقویت قدرت تحلیل کودکان و خلاقیت انها اغلب بعد از خواندن کتاب جلسات نقد و بررسی نیز برگزار می‌شود تا این امر زمینه‌ساز گرایش هر چه بیشتر آنها به سمت کتاب شود.

وی تنها نهاد تربیت ادبی تخصصی کودکان را کانون پرورش فکری معرفی کرد و افزود: برخورد تخصصی با کودکان تفاوت بین کانون و سایر مجموعه‌ها بوده به طوری که در کنار ارائه کتاب‌های تخصصی به کودکان مربیان کانون نیز تلاش می‌کنند تا در زمینه تربیت تخصصی ادبیات و هنر کودکان گام بردارند.

وی داشتن رویکرد تخصصی به تربیت ادبی و هنری کودکان را ضروری دانست و اظهار کرد: کانون پرورش فکری در این راستا برنامه‌های خود را تدوین کرده است و انتظار می‌رود سایر نهادهای مرتبط نیز در این زمینه همکاری و تعامل لازم را داشته باشند تا بتوانیم به اهداف مورد نظر در این حوزه دست یابیم.

 

انتهای پیام/ح

فعالیت 34 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار