شبکه تلویزیونی الجزیره درباره حضور دبیرکل سازمان ملل در غزه گزارش داد این سفر بیشتر از آنکه یک سفر واقعی باشد، تشریفاتی بود.

الجزیره: سفر گوترش به نوار غزه ناامیدکننده بودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره درباره سفر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به غزه و در پاسخ به این پرسش که اهمیت این سفر در چیست،گفت: سفر دبیرکل سازمان ملل کوتاه و فوری بود و به نظر می رسد این سفر بیشتر از آنکه یک سفر واقعی باشد یک سفر تشریفاتی بود. مردم فلسطین در غزه و مسئولان فلسطینی امید زیادی به این سفر داشتند ولی این سفر برای شمار زیادی از فلسطینیان ناامیدکننده بود چرا که این سفر سریع و تنها برای دو ساعت بود و گوترش به صدور بیانیه مطبوعاتی در یکی از مدارس بیت لاهیا در شمال غزه بسنده کرد. در این بیانیه جملات زیبایی وجود دارد ولی مردم فلسطین انتظار بیشتری از وی داشتند. همه منتظر بودند تا دبیرکل سازمان ملل وارد برخی از اردوگاه های آوارگان شود. سازمان ملل درباره این اردوگاه ها مسئولیت مستقیم دارد. شمار زیادی از این اردوگاه ها در نوار غزه وجود دارد. همچنین بخش های مختلف نوار غزه در سه جنگ اسرائیل تخریب شده است.

وی افزود: هر چند این سفر کوتاه بوده ولی پیام هایی داشته است. حضور دبیرکل سازمان ملل در غزه به این معنا بوده که همچنان نوار غزه مهم است. گوترش در بیانیه خود به این مسئله اشاره کرد که امیدوار است روزی به نوار غزه بازگردد که مشکلات این منطقه پایان یافته و فلسطین یکپارچه باشد. گروه های فلسطینی نظیر جنبش حماس از این سفر استقبال کردند. حماس این سفر را مفید و خوب ارزیابی کرد و از سازمان ملل خواست تلاش های بیشتری برای حل مشکلات مردم غزه داشته باشد.

 

انتهای پیام/

 

ناامیدی مردم فلسطین از سفر دبیرکل سازمان ملل به غزه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار