عضو سابق لویی جرگه افغانستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امنیت و آرامش افغانستان در گرو آگاهی زنان از حقوق اجتماعی خود است

فاطمی گفت: اگر زنان افغانستانی به شکل صحیح و شایسته‌ای از حقوق خود آگاه شوند، بدون شک می‌توانند به روند ایجاد صلح و امنیت در کشور سرعت بخشند.

فاطمی: امنیت  و آرامی افغانستان در گرو آگاهی زنان این کشور از حقوق اجتماعی خود است "فاطمه فاطمی" عضو سابق لویی‌جرگه در گفتگو با خبرنگار  حوزه  افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش زنان در جامعه افغانستان اظهار داشت: در قانون اساسی افغانستان حضور 25 درصدی بانوان در مجالس مشرانو جرگه، لویی جرگه، سنا و پارلمان تصویب شده اما حضور آنان علی‌رغم پشتوانه‌های قانونی که وجود دارد، به دلایلی همچون عدم ارائه برنامه و پلان‌های مدون تاثیرگذار و تعیین‌کننده نبوده است.

عضو سابق لویی‌جرگه  با بیان اینکه از آنجا که افغانستان یک کشور اسلامی است و نقش زنان در این کشور باید بیش از پیش پررنگ‌تر شود و بتواننند در صحنه‌های سیاسی نقش اساسی‌تری داشته باشند، عنوان کرد: اگر زنان افغان به شکل صحیح و شایسته‌ای از حقوق خود آگاه شوند، بدون شک می‌توانند به روند ایجاد صلح و امنیت در کشور سرعت بخشند.

وی در پاسخ به این سوال که تشکل‌های مردم نهاد حامی حقوق زنان و اقدامات مدنی در افغانستان تا چه میزان می‌تواند به احقاق حقوق زنان در این کشور کمک کند، گفت: هر چه بانوان افغان فعالیت‌های مدنی وحقوق بشری خود را توسعه بخشند به نفع تمامی شهروندان این کشور خواهد بود.

فاطمی با بیان اینکه بانوان و دختران افغانستانی نباید جایگاه خود در اجتماع سنتی و اسلامی کشور را هم فراموش کنند، خاطرنشان کرد: مردم ما باید بدانند نیروهای خارجی هیچ‌گاه دلسوز افغانستان و افغانستانی نبوده و نخواهند بود و  خودمان باید دست به دست هم دهیم تا استقلال کشورمان  را به دست آوریم.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار