"پایان هر هفته" فرصت مناسبی است تا زمانی را به همراه خانواده و دوستان خود بگذرانیم.

عیدانه یک تابستان داغ در عید بزرگ قربانبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کارهای نیمه‌تمام و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را برای تفریح و گشت‌ و گذار با خانواده و دوستان به دست آوریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آنها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن‌ ما را فارغ از مسائل روزمره کند.

 

سینمایی آخر هفته

فیلم «تابستان داغ» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد است. این فیلم برای اولین بار در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال خوب مردم و داوران مواجه شد و رکورد نامزدی در بخش مسابقه سودای سیمرغ (با 13 عنوان) را شکست.

این فیلم اولین ساخته ابراهیم ایرج زاد است. فیلمبردارى «تابستان داغ» اواخر تیرماه با احترام به عباس کیارستمى در حوالى اتوبان ارتش آغاز شد و اوایل شهریورماه ۹۵ در ورداورد به پایان رسید.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: نسرین، چون نمی‌تواند در صورت طلاق از همسرش سرپرستی دختر ۶ ساله اش را بگیرد، بنابراین زندگی اش را جمع کرده بی اطلاع از شوهر به گوشه‌ای از شهر پناه می‌برد و برای گذران زندگی مشغول کار در مهدکودک بیمارستانی می‌شود ولی شوهرش او را پیدا می‌کند.

بازیگران این فیلم سینمایی عبارتنداز: پری‌ناز ایزدیار، علی مصفا، مینا ساداتی، یسنا میر طهماسب و صابر ابر.


تئاتر آخر هفته

نمایش «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» به نویسندگی بهرام جلالی‌پور و کارگردانی سیدآرش شریف‌زاده از جدیدترین تولیدات اداره کل سینمایی و تئاتر کانون در شهریور و مهر 96 به روی صحنه می‌رود.

در این نمایش خروسی آرزو دارد شب و ماه را ببیند اما خاله ستاره اجازه این کار را به او نمی‌دهد. در این میان روباه که از سر و صدای صبحگاهی خروس خسته شده به کمک کلاغ، خروس را به مخفیگاه خود می‌کشد، تا این‌که...

سعید ابک، بهاره میرزاپور، راحله شمس‌آبادی، سعید حاجی‌حیدری، امین‌رضا ملک‌محمودی و احمد خیرآبادی بازیگران این نمایش هستند.

آرش شریف‌زاده علاوه بر کارگردانی اثر، طراحی صحنه را نیز بر عهده دارد. ریحانه مطهری طراح لباس، علیرضا حسین‌پور و محمدرضا شاملوفرد ساخت دکور و طراحی نور، مریم لواسانی دوخت لباس، حمید مرادی طراح گریم، شیوا باران‌چشمه دستیار گریم، شکیبا مولوی و نیکتا ملکی دستیاری صحنه را در این اثر برعهده دارند.

این نمایش از تاریخ پنج‌شنبه نهم شهریور ساعت 19:30 در سالن بوستان مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله تهران به روی صحنه خواهد رفت.

 

گالری آخر هفته

مجموعه‌ای از نقاشی‌های آبرنگ محمدرضا آتشزاد با عنوان «لذت زندگی» در نگارخانه آتشزاد در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
 
این نمایشگاه، از عصر روز سوم تا دوازدهم شهریور از ساعت ۱۷ تا ۲۱ ادامه خواهد داشت.

نگارخانه روز‌های شنبه تعطیل است.
 

 

فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، جمعه 10 شهریورماه ساعت 18:30 از شبکه افق پخش می‌شود.

در این فیلم خواهید دید: عباس، بسیجی شهرستانی که ترکش خمپاره‌ای را کنار شاهرگ گردنش از دوران حضورش در جبهه به یادگار دارد، به اصرار همسرش نرگس برای معاینه به تهران می‌آید و در خیابان با همرزم سابقش کاظم روبه‌رو می‌شود که با اتومبیلش مشغول مسافرکشی است. پزشک وضعیت عباس را بحرانی تشخیص می‌دهد و توصیه می‌کند هرچه زودتر برای درآوردن ترکش به لندن برود....

در این فیلم سینمایی رضا کیانیان و پرویز پرستویی ایفای نقش کرده‌اند.

 

 

گزارش از محدثه نعمتی

 

انتهای پیام/

 

پیشنهاد فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان برای تعطیلات آخر هفته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار