یک شبکه تلویزیونی ژاپنی گزارش داد آمریکا و ژاپن در صدد وضع تحریم‌های نفتی علیه کره شمالی هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، در پی آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، ژاپن و آمریکا در حال بررسی احتمال تحریم نفتی پیونگ یانگ هستند.

شبکه تلویزیونی ژاپنی ان اچ کی روز چهارشنبه اعلام کرد سفیر ژاپن در آمریکا احتمال وضع تحریم بین‌المللی نفتی علیه کره شمالی را به عنوان یک قطعنامه از جانب شورای امنیت سازمان ملل متحد، رد نمی‌کند.

سفیر ژاپن در آمریکا در پاسخ به پرسش گزارشگران درباره احتمال وضع این تحریم گفت: «ما از اکنون این تحریم نفتی را در نظر می‌گیریم.»

این شبکه تلویزیونی در گزارش خود، با یک منبع آگاه که این برنامه‌ها را تایید کرده است، گفتگو کرد.

این منبع اعلام کرد: «از تاریخ 30 اوت، ژاپن و آمریکا مذاکره با دیگر کشورها را درباره اتخاذ راه حلی از راه تحریم که علاوه بر دیگر موضوع‌ها، بر مسئله نفت نیز تمرکز خواهد داشت، آغاز خواهند کرد.»

با این‌حال، این شبکه تلویزیونی خاطر نشان کرد چین با این برنامه پیشنهادی مخالفت کرده و متذکر شده است چنین اقداماتی می‌تواند شرایط زندگی را برای شهروندان عادی کره شمالی سخت کند.

روز سه‌شنبه، کره شمالی یک موشک میان برد هواسونگ-12 را آزمایش کرد. این موشک پیش از برخورد به منطقه‌ای در حدود 1200 کیلومتری در شرق جزیره ژاپنی هوکایدو، بر فراز ژاپن به پرواز درآمد.

انتهای پیام/

 

تحریم نفتی کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار