سرهنگ سید احمد موسوی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر در دیدار با رئیس مرکز آموزش و پژوهش های آینده نگر استان و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استانداری بوشهر همراهی و همدلی با مردم و مشارکت آنان در برنامه ها و مأموریت های ناجا را موجب تحکیم نظم و امنیت در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ سید احمد موسوی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر در دیدار با رئیس مرکز آموزش و پژوهش های آینده نگر استان و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استانداری بوشهر همراهی و همدلی با مردم و مشارکت آنان در برنامه ها و مأموریت های ناجا را موجب تحکیم نظم و امنیت در جامعه دانست و افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی و سازمان ها و تعامل با شهروندان در اولویت برنامه های معاونت اجتماعی است.

سرهنگ موسوی بیان داشت: نقش نهادهای مردمی مثل پلیس افتخاری، نگهبان محله، پلیس یاران و مشارکت و همکاری آنان در کنترل جرایم و آسیب های اجتماعی در مأموریت های ناجا لحاظ شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر گفت: جلب نگاه مثبت مردم به پلیس به عنوان معلم اجتماعی در راستای جامعه محوری، رعایت حقوق شهروندی، قانون مداری و مشارکت پذیری از امتیازات برجسته پلیس ایران است.

وی در بیان اهداف برگزاری هفته ناجا گفت: مهم ترین اهداف برگزاری هفته ناجا، جلب اعتماد عمومی، افزایش مشارکت مردمی، ارتقای سرمایه های اجتماعی پلیس، افزایش احساس امنیت، مسئولیت پذیری و پاسخگویی به مطالبات مردم است و دیدگاه های علمی صاحب نظران، علما و دانشگاهیان در جهت تحکیم و توسعه امنیت پایدار در برنامه های هفته ناجا لحاظ شده است.

این مقام مسئول در حوزه اجتماعی تصریح کرد: محبوبیت و منزلت اجتماعی نیروی انتظامی در ارتباط با مردم، نخبگان و فرهیختگان ایجاد می شود و در همین راستا باید تلاش کنیم در حوزه های مختلف تخصصی به پلیس علمی، حرفه ای و دانش بنیان دست پیدا کنیم.

سرهنگ موسوی خاطرنشان کرد: تمرکز بر آموزش، افزایش توان عملیاتی و مهارت های حرفه ای و تخصصی کارکنان در صدر برنامه های ناجا قرار دارد.

در ادامه این دیدار دکتر "شاهینی" رئیس مرکز آموزش و پژوهش های آبنده نگر استان و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استانداری بوشهر بیان کرد: زیر ساخت فرهنگی و اجتماعی می بایست از نظر ریشه ای اصلاح شود. مسئولین و سازمانها باید با زندگی اجتماعی مردم همراه باشند، تا از نزدیک در جریان مشکلات اجتماعی و فرهنگی آن ها قرار گرفته و از طریق تعامل با خانواده ها و سازمانهای مردم نهاد، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی انجام داده و از مردم به عنوان بازوهای اجتماعی استفاده کنند.

وی گفت: الحمدلله شاهد رشد روز افزون و افزایش مشارکت عمومی و اعتماد مردم به پلیس هستیم. با افزایش تعامل و ارتباط بین سازمانها و مردم، مشکلات آن ها را بهتر درک میکنیم و با این کار در رسیدگی به آسیب های اجتماعی، فرهنگی و حقوق شهروندی بهتر نتیجه می گیریم.

دکتر شاهینی افزود: قبل از اجرای پروژه های صنعتی و اقتصادی از قبیل ساخت نیروگاه های جدید، بندر آزاد بوشهر و منطقه ویژه اقتصادی، از نظر تامین زیر ساخت های فرهنگی اجتماعی با نهاد ها و سازمان های مسئول رایزنی کنیم که در آینده موجب افزایش مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی نشود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استانداری بوشهر گفت: با برگزاری جلسات و کلاس های آموزشی توسط اساتید و کارشناسان خبره باید مهارتهای اجتماعی را آموزش داده و از گسترش آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم. در پایان این نشست مقرر شد کلاس های آموزشی در زمینه کنترل و کاهش جرایم و اسیبهای اجتماعی با همکاری سه جانبه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، مرکز آموزش و پژوهش و دانشگاه جامع علمی کاربردی استانداری بوشهر برای کارکنان دولت و دانشجویان برگزار شود.

انتهای پیام /ب

همراهی و همدلی با مردم و مشارکت آنان در مأموریت های ناجا موجب تحکیم نظم و امنیت در جامعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.