هشدار روسیه به اسرائیل درباره حمله به مواضع ایران در سوریه

وزیر خارجه روسیه به ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران واکنش نشان داد.

هشدار روسیه به اسرائیل درباره حمله به مواضع ایران در سوریهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به ادعای بنیامین نتانیاهو – نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی – مبنی بر اینکه ایران قصد حمله به سرزمین‌های اشغالی را دارد، واکنش نشان داد.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: «ما هیچ اطلاعی درباره کشوری که قصد حمله به اسرائیل را داشته باشد، در دست نداریم.»

روز دوشنبه، بنیامین نتانیاهو در دیدار خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ایران را به ایجاد پایگاه‌هایی در سوریه و لبنان به منظور تولید موشک برای نابودی اسرائیل متهم کرد.

اسرائیل همواره از حضور ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه نگران است. این در حالی است که ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی، از جمله داعش از دولت سوریه حمایت می‌کند. ایران همچنین در کنار روسیه و ترکیه به عنوان یکی از تضمین کنندگان آتش‌بس سوریه عمل می‌کند. تهران گزارش‌ها درباره این که در سوریه ماموریت‌های مستقل انجام داده را رد کرده است.

لاوروف همچنین درباره صدور مجوز حمله به مواضع ایران در سوریه به اسرائیل هشدار داد و اظهارات اخیر مقامات این رژیم را محکوم کرد.

این هشدار پس از آن صورت گرفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رییس جمهور روسیه تهدید کرد مانع از حضور نظامی ایران در مرزهای اسرائیل خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه در هشداری آشکار به اسرائیل به خبرنگاران گفت: «هر کس در خاورمیانه یا در هر بخش دیگر از جهان بخواهد با تضعیف حاکمیت ملی و تمامیت ارضی یک کشور (سوریه)، قوانین بین المللی را نقض کند، این اقدام از نظر روسیه محکوم است.»

گفتنی است نتانیاهو تاکنون بارها مدعی شده است که ایران در حال ساخت تاسیسات نظامی در سوریه است تا از این طریق پایگاه خود را در این کشور علیه اسرائیل تقویت کند. وی در دیدار اخیر خود با دبیرکل سازمان ملل نیز ایران را به ساخت یک کارخانه تولید موشکهای نقطه زن در سوریه متهم کرد و گفت: «این چیزی نیست که اسرائیل بتواند آن را تحمل کند.»

با این حال، لاوروف در ادامه مصاحبه خود تاکید کرد همکاری ایران علیه تروریسم در سوریه مادامیکه ناقض قوانین بین المللی نباشد، نباید برای برخی نگران کننده باشد.

انتهای پیام/

وزیر خارجه روسیه به ادعاهای نتانیاهو علیه ایران پاسخ داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۲:۲۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
به امید نابود شدن هرچه زودتر اسرائیل✭
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
عجبببببب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
ما هیچوخ شروع کننده هیچ جنگی نبوده و نخواهیم بود حتی با اسرائبل و همه تشکیلات نظامی ما فقط و فقط برای دفاع در برابر حمله دشمنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
لاوروف جان شما خون خودتو کثیف نکن
این نتانیاهو یه بار تو عمرش یه حرف راست زده اونم اینه که اسراییل به زودی توسط ایران نابود میشه
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
سوریه و لبنان و ایران در کشور خودشون هستن و به عنوان همسایه به هم کمک هم می کنند.
آخرین اخبار