پرورش پرنده‌های زینتی طی سال‌های اخیر علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ قانعی یکی از پرورش دهندگان قناری در شهرستان اردکان گفت: شهرستان اردکان در استان یزد یکی از مراکز عمده پرورش پرنده های زینتی از جمله قناری در کشور به شمار می رود به طوری که در این شهرستان پرورش دهندگان زیادی به کار پرورش این پرنده زیبا و خوش آواز مشغولند.

قانعی افزود: چند سالی است که به این کار اشتغال دارم به طوری که زیرزمین و بخشی از خانه مسکونی ام به پرورش قناری اختصاص یافته است وی اشاره کرد: در حال حاضر حدود 1500جفت قناری دارم و سالی هزار جوجه از تولید مثل قناری های بدست می آورم.

وی گفت: کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از عمده مشتریان پرنده های زینتی هستند اما به دلیل صادر نشدن آنها و صادارات کم و بیش بصورت قاچاق سود چندانی عاید پرورش دهندگان نمی شود و درآمد حاصل از پرورش قناری تنها به جیب دلالان این نوع پرونده ها می رود.

بدون شک حمایت ازصنعت پرورش پرنده های زینتی و زمینه سازی برای پرورش آن می تواند زمینه توسعه این صنعت درآمدزا و اشتغال زا را فراهم کند.

انتهای پیام/ ی

ایجاد اشتغال با توسعه صنعت پرورش پرنده های زینتی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جابری
۲۲:۲۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
باعرض سلام .ساکن شیرازم چن وقته می خوام با آقای قانعی ارتباط برقرار کنم ولی نه آدرس نه شماره تماسی پیداکردم لطفا راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
درویش
۲۰:۱۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
من اگه بخوام بزنم توی کار پرورش میتونی کمک کنی
آخرین اخبار