مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت حمایت از صنایع گفت: در سال گذشته، ۳۵ طرح بزرگ صنعتی در کشور راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بهروز ریاحی همزمان با هفتمین روز از هفته دولت و در آیین افتتاح طرح‌ صنعتی مصنوعات چوبی و ام دی اف در شهرکرد گفت: در سال گذشته، ۳۵ طرح بزرگ صنعتی در کشور راه اندازی شد که فاز اول مجتمع فولاد یک میلیون تنی سفیددشت یکی از آنهاست.

وی افزود: در سال ۹۵ نیز یک هزار و ۶۰۰ طرح بالای ۵۰ و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور راه اندازی گردید که با افتتاح این پروژه‌ها برای ۶۸ هزار نفر شغل فراهم شد.

ریاحی اضافه کرد: همچنین طی این مدت برای ۶۱۶ هزار نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت شغل فراهم شد که این آمار در جهان کم نظیر است.

وی ادامه داد: در سال گذشته مصوب شده بود که ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک‌ها جذب شود که این رقم به ۲۴۰ هزار میلیارد رسید و سهم استان چهارمحال و بختیاری هم از ۴ هزار میلیارد به ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

رئیس هیأت حمایت از صنایع کشور گفت: در سال ۹۵ فقط به واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط تسهیلات داده می‌شد که امسال علاوه بر این واحد‌ها، به اصناف و صنایع معدنی هم تسهیلات ارائه خواهد شد.

ریاحی با اشاره به اهمیت خوشه‌های صنعتی به عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی افزود: در سال ۹۵ حدود ۴۰ خوشه صنعتی از جمله فرش، خرما، پسته و صنایع شیمیایی در کشور راه اندازی گردید.

وی اضافه کرد: در طول ۴ سال گذشته ۷۰ شهرک صنعتی در کشور راه اندازی شد  و در حال حاضر ایران دارای ۶۹۲ شهرک صنعتی می‌باشد.

ریاحی ادامه داد: ۵۲ درصد از واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط در شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری کشور در سال ۹۵ گفت: در این مدت ۵۴ و دو دهم میلیارد دلار صادرات و ۵۴ و یک دهم میلیارد دلار واردات در کشور صورت گرفت.

دوم تا هشتم شهریور به مناسبت شهادت شهیدان محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و حجت الاسلام دکتر محمدجواد باهنر (نخست وزیر) در حادثه انفجار در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران در ۸ شهریور ۱۳۶۰، به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ف

ایجاد ۶۱۶ هزار شغل در حوزه صنعت، معدن و تجارت در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار