ادب ، جوانمردی ، سخاوت و مهربانی از خصوصیات بارز این شهیدخضرلو بود.

 به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛زندگی نامه شهید خضرلو /شهادت یك آرزوی شیرین برایش بودشهید شیخ حسن خضرلو در قریه آغشلو از توابع شهرستان خوی تولد یافت و به جمع خانواده های متدین و روحانی شادی دیگری بخشید و در آن حال و هوای مذهبی بزرگ شد و و تحصیلات ابتدائی را در دبستان هدایت به پایان رساند، و در سال 1342 زمانی كه مدرسه فیضیه قم توسط عمال رژیم طاغوت زیر شدیدترین ضربات قلع و قمع می شد به مدرسه علوم دینی خوی وارد و در آنجا بعد از گذراندن دوره مقدماتی صرف و نحو در سال 1347 در مدرسه دینی محمدیه ارومیه به ادامه تحصیل پرداخت و منطق و اصول را به پایان رساند.


در سال 1350 به حوزه علمیه قم عزیمت كرد و زیر نظر استادانی چون آقایان پایانی و سید ابوالفضل موسوی تبریزی به فراگیری قسمتی از فقه مشغول گردید و مسافرتهای تبلیغی را آغاز كرد.از جمله به اطراف تهران و به اهواز برای چندین بار سفر كرد و پیام خون شهیدان پانزده خرداد را برای مردم می رساند و آنها را به انقلاب دعوت می كرد.

آگاه به مسائل روز بود و در بحث های سیاسی شركت می كرد. دست از تبلیغات بر علیه رژیم ستم شاهی بر نمی داشت و سری نترس داشت و با ایمانی قوی با دشمنان خدا و بندگان می جنگید و از هیچ رنج و ملامتی هراس نداشت .

ادب ، جوانمردی ، سخاوت و مهربانی از خصوصیات بارز این شهید بودو فدا شدن در راه امام (ره) را سعادتی والا می دانست و شهادت یك آرزوی شیرین برایش بود تا اینكه در سال 1357 در سنگر تبلیغ و آگاهی دادن به دست چماقداران رژیم طاغوت به فیض شهادت نائل آمد.


انتهای پیام/

بیوگرافی شهید حسن خضرلو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار