ناظر گمرکات آذربایجان شرقی گفت: در 5 ماه گذشته ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان 24 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی اصغر عباس زاده ناظر گمرکات آذربایجان شرقی گفت : در این مدت 621 هزار و 350 تن کالا به ارزش 509 میلیون و 469 هزار دلار از گمرکات استان صادر شده است که از لحاظ ارزش دلاری 24 درصد و از حیث وزن 30 درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت : در این میان گمرک تبریز با صادرات 303 هزار و 676 تن کالا به ارزش 238 میلیون و 285 هزار دلار از گمرک تبریز به خارج از کشور 46 درصدمیزان صادرات گمرکات استان را به خود اختصاص داده است.

عباس زاده عمده گروه کالاهای صادر شده را مواد پلاستیکی ، سوختهای معدنی ، روغن معدنی ، قند و شکر ، شیرینی ، شیشه ، فراورده های کاکائو ، چدن ، آهن و میوه برشمرد و گفت : این محصولات به 87 کشور دنیا از جمله عراق ، ترکیه ، افغانستان ، ارمنستان ، گرجستان ، آذربایجان ، روسیه ، پاکستان ، ایتالیا و بلغارستان صادر شده است.

ناظر گمرکات استان همچنین با اشاره به واردات کالا از طریق مبادی گمرکی استان گفت : در این مدت 210 هزار و 44 تن کالا به ارزش 426 میلیون و 108 هزار دلار وارد کشورمان شده است که از لحاظ وزن 2 درصد و از حیث ارزش دلاری 13 درصد کاهش داشته است.

عباس زاده خاطرنشان کرد : عمده کالاهای وارد شده به کشور شامل : ماشین آلات مکانیکی ، چوب و اشیای چوبی ، توتون و تنباکو ، کاغذ و مقوا ، ماشین آلات برقی ، فراورده های خوراکی بود که از 54 کشور دنیا از جمله آلمان ، ترکیه ، چین ، امارات متحده عربی ، ایتالیا ، سوئد ، گرجستان ، جمهوری کره ، ژاپن و ارمنستان به ایران صادر شده است.

وی در آمدهای وصولی گمرکات استان را در 5 ماه گذشته بیش از یک هزار و 797 میلیارد و 668 میلیون ریال اعلام کرد و گفت : این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 34 درصد کاهش داشته است.

 

انتهای پیام/ش

 210 هزار و 44 تن کالای وارداتی به استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.