صوفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بسیاری از هدف‌های شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان رنگ باخته است

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات گفت:بسیاری از هدف‌های شورای عالی سیاست‌گذاری رنگ باخته است و عملکرد این شورا چندان مطلوب نیست.

شورای عالی سیاستگزاری اصلاح طلبان با نام دیگری به ادامه فعالیت بپردازدعلی صوفی دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات درگفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نقدهایی که به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان وجود دارد و ادامه روند فعالیت این شورا اظهار کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌ طلبان با استراتژی که برای تشکیل آن  امری مثبت تلقی می‌شد، با هدف اجماع اصلاح‌طلبان در سراسر کشور به وجود آمد.

وی افزود: این شورا توانست با ترکیب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات متشکل از  احزاب اصلاح‌طلب و شخصیت های تأثیر‌گذار ملی در استان‌ها و شهرهای مختلف مانع از موازی‌کاری‌ها و دخالت‌های درونی مخرب شود.

صوفی تصریح کرد: ترکیبی که در این شورا به وجود آمد توانست تأثیر مثبتی در جهت اتحاد جریان اصلاحات داشته باشد و در انتخابات سال 94 مجلس شورای اسلامی با لیستی که ارائه کرد مورد استقبال مردم قرار گرفت.

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات بیان کرد: علی‌رغم نقش مؤثری که شورای عالی سیاست گذاری از خود به جای گذاشته اما نتیجه عملکرد این شورا چندان مطلوب نیست به عنون مثال این شورا در انتخابات با مدیریت منسجم خود توفیق بسیاری یافت اما درست اندکی بعد از برگزاری انتخابات این انسجام رنگ باخت.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از هدف‌های شورای عالی سیاست‌گذاری رنگ باخته است ادامه داد: به عنوان مثال عارف کاندیدای ریاست مجلس شد و بعد از آن با یک فاصله قابل توجه این انتخابات را واگذار کرد، همچنین اصلاح‌طلبان نتوانستند در کمیسیون‌های مجلس توفیق لازم را کسب کنند و آن را در اختیار بگیرند.

صوفی تأکید کرد: علی‌رغم تمام زحمات این شورا اصلاح‌طلبان موفق به تغییر مورد انتظار مردم در مجلس نشدند اگر چه فراکسیونی تحت عنوان فراکسیون امید شکل گرفت اما به نظر می‌رسید که این فراکسیون بتواند در انتخاب کابینه دولت نقش پررنگی را ایفا کند اما در انتخاب کابینه پیشنهادی توسط رئیس جمهور حرف و حدیث‌های زیادی به وجود آمد و به طور آشکار مشخص شد که دولت دوازدهم از اصلاح‌طلبان فاصله گرفته است.

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات در پایان خاطر نشان کرد: لازم است که به طور جدی در ساز و کار شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تجدید‌نظر شود و ضروری است که ساختار کلی این شورا تغییر یابد آن چه مشخص است به نظر می‌رسد شورای عالی سیاست‌گذاری یا باید مورد اصلاح اساسی و کارشناسی قرار بگیرد و یا با نام دیگری به ادامه فعالیت خود بپردازد.

 

انتهای پیام/

 

تجدید‌نظر ساز و کار شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار