فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان جایگاه احزاب را جدی بگیرد و احزاب دیگر را در این شورا مشارکت دهد.

جواد امام فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره دلیل اینکه اصلاح‌طلبان در مجلس آنگونه که باید و شاید نتوانستند ایفای نقش کنند، اظهار داشت: اصل تشکیل فراکسیون امید درست بوده و تاکنون هم نسبتاً موفق عمل کرده است اما از برخی افراد که با انتخابات به لیست امید پیوستند، شناخت چندانی وجود نداشت. 

وی ادامه داد: باید تکلیف افرادی که به نام لیست امید وارد مجلس شدند و برخلاف تصمیم‌ فراکسیونی عمل می‌کنند، شفاف و روشن شود.

عضو موسس مجمع ایثارگران تصریح کرد: در انتخابات بعدی کسانی که نمی‌توانند کار تشکیلاتی منسجم را بپذیرند، در لیست قرار ندهند، این افراد باید به صورت مستقل وارد انتخابات شوند، تا ببینیم که  اگر  خارج از لیست باشند مردم به آنان رای می‌دهند یا نه.

امام با بیان اینکه ما برای آنان احترام قائلیم اما معتقدیم که اگر فردی کار تشکیلاتی را می‌پذیرد، باید با تصمیم جمع خود را هماهنگ کند، اضافه کرد: به نظر ما کسانی که ساز مخالف می‌زنند محدوداند و به جمع فراکسیون باز نمی‌گردد.

وی درباره نقش عارف در فراکسیون امید، اظهار کرد : عارف حاصل همین انسجام است معتقدم وی تاکنون نخواسته، وارد مسائل شود اما هزینه تک روی برخی از دوستان را پرداخت کرده است.

امام ادامه داد: نمی‌توان به شخص عارف خرده گرفت چرا که مجموعه باید همراه باشد و هزینه تکنوازی برخی را هیئت رئیسه فراکسیون می‌دهد مثلا فراکسیون امید تصمیم گرفته بود به  آقای بیطرف رای دهد اما افرادی برخلاف تصمیم فراکسیون عمل کردند.

فراکسیون امید تکلیفش را با اعضایی که ساز مخالف می‌زنند روشن کند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه درباره انتقاد برخی اصلاح‌طلبان نسبت به روند فعالیت شورای عالی سیاستگذاری، گفت: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان ضرورتی برای جریان اصلاحات است اما نقدهایی هم وجود دارد که  باید به آنها پرداخته شود.

وی تاکید کرد: بنده با اصل شورای عالی سیاستگذاری موافقم اما باید از تجریه انتخابات‌های گذشته برای تقویت جایگاه شورای عالی استفاده کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان جایگاه احزاب را جدی بگیرد و احزابی را که خارج از این دایره هستند در این شورا مشارکت دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار