نمایندگان مجلس بعد از قرائت گزارش حادثه پلاسکو به چند نکته مغفول مانده اشاره کردند.

انتقاد نمایندگان نسبت به بلاتکلیفی مغازه داران ساختمان پلاسکو و مجازات مقصرانبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی داداشی نماینده مردم آستارا بعد از قرائت گزارش حادثه پلاسکو در صحن علنی امروز چهارشنبه(8 شهریورماه)، گفت: در این گزارش اعلام شد که شهرداری پرونده امن نبودن ساختمان پلاسکو را به قوه قضاییه و سازمان نظارت بر اماکن ارجاع کرده اما چرا اگر این واحدها غیرمجاز فعالیت می‌کردند این ساختمان پلمپ نشد؟

نماینده مردم آستارا تأکید کرد:‌ همچنین این ساختمان بیمه نبوده است، اکنون چه کسی باید پاسخگوی مغازه داران آ‌واره ساختمان پلاسکو باشد؟

داداشی همچنین تصریح کرد: ‌مرجع پاسخگویی به مغازه داران ساختمان پلاسکو را کمیسیون عمران در گزارش خود مشخص نکرده است.

نحوه پرداخت خسارت‌ها در گزارش کمیسیون عمران تعیین تکلیف نشده است

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آ‌ذرشهر و اسکو هم در ادامه ضمن یادآوری حادثه قطار سمنان- مشهد، گفت: کمیسیون عمران در آن حادثه یک گزارش اولیه‌ای را قرائت کرد که بعد از گذشت یک سال هنوز گزارش نهایی را ارائه نکرده است.

وی ادامه داد: گزارش امروز کمیسیون عمران درباره حادثه پلاسکو بسیار کامل تر و جامع‌تر بود اما چند نکته در آن مشخص نشده است.

فرهنگی بیان داشت: در رابطه با پرداخت خسارت‌ها تعیین تکلیف نشده و پیشنهادات نیز ابهاماتی دارد.

وی اذعان داشت: نقش وزارت راه و شهرسازی هم در حادثه پلاسکو در این گزارش مغفول مانده اما مجلس تا آ‌خرین لحظه پیگیر این حادثه و مطالبات مردم خواهد بود.

اگر دستگاه‌های متولی وظایف خود را انجام دهند این حوادث تکرار نمی‌شود

هادی قوامی نماینده مردم اسفراین با تأکید بر اینکه اگر دستگاه‌های متولی وظایف خود را به درستی انجام داده بودند حادثه پلاسکو به وقوع نمی‌پیوست، گفت: حتی پیشنهادات کمیسیون عمران هم در این گزارش باید آسیب شناسی شده تا دستگاه‌های متولی وظایف خود را به درستی انجام دهند.

کوتاهی دولت در برگزاری جلسه شورای ساماندهی امور پایتخت

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر هم در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت ساختمان پشت پلاسکو همچنان بلاتکلیف مانده است، گفت: مشکل تهران به دولت ما برمی‌گردد.

وی ادامه داد: بنده عضو شورای ساماندهی امور پایتخت هستم اما دریغ از تشیکل حتی یک جلسه.

کواکبیان تأکید کرد: رئیس جمهور دستور دهد تهران به عنوان ام‌القری جهان اسلام ارزش این را دارد که یک جلسه برای ساماندهی امور آن تشکیل شود، متأسفانه بنده در این رابطه به معاون اول و وزیر راه و شهرسازی این موضوع را بیان کردم اما دریغ از یک توجه.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه در زمان وقوع مشکل پلاسکو همه دست پاچه شدیم، تأکید کرد: ‌اما زیر پوست شهر تهران هزاران مشکل وجود دارد که باید بررسی شود.

کواکبیان اذعان داشت: بالاخره باید تکلیف صاحبان 600 واحد صنفی مشخص شود، برخی می‌گویند آنها در ترکیه یا جاهای دیگر دست فروشی می‌کنند اما این افراد آبرودار بودند و ما اکنون نباید با آبروی آنها بازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید بر اساس قانون مجازات اسلامی این هشت نهادی که بر اساس گزارش کمیسیون عمران مقصر شناخته شده‌اند به سزای عملشان برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار