نخست وزیر لهستان از تصمیم کشورش برای دریافت غرامت جنگ جهانی دوم از آلمان خبر داد.

لهستان: غرامت جنگ جهانی دوم را از آلمان می‌گیریمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "بیاتا شیدلو" – نخست وزیر لهستان – اعلام کرد کشورش مسئله دریافت غرامت جنگ جهانی دوم از آلمان را مطرح خواهد کرد و این مساله بر روی میز مذاکرات برلین است.

بر این اساس، شیدلو گفت: اشغال لهستان در جنگ جهانی دوم از سوی ارتش نازی در سال‌های 1939 تا 1945 خسارت‌های زیادی به این کشور وارد کرد؛ بنابراین لهستان حق دارد هم اکنون غرامت‌هایی را از آلمان دریافت کند و سخن پیرامون این مسئله، عادلانه است.

با این وجود، وی مبلغ مورد نظر ورشو را اعلام نکرد.

شایان ذکر است، مسئله دریافت غرامت لهستان سال 1945 در کنفرانس پوتسدام بررسی شد و اتحاد جماهیر شوروی، انگلستان و امریکا با دریافت خسارت لهستان از آلمان شرقی موافقت کردند، بدین ترتیب لهستان توانست در آن زمان افزون بر انتقال هزار و صد کارخانه به خاک خود، دو میلیارد و 37 میلیون دلار هم به صورت نقدی دریافت کند.

در سال 1953 لهستان، آلمان شرقی و اتحاد جماهیر شوروی بر پایان انتقال دارایی‌های آلمان به عنوان خسارت موافقت کردند؛ اما مقامات کنونی لهستان بر این باورند که آن اقدام با فشار اتحاد جماهیر شوروی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

لهستان از آلمان غرامت جنگ جهانی دوم را دریافت می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار