مسؤول طرح برق هاتف خبرداد:

طرح هاتف بهار سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد

مسؤول طرح برق هاتف استان اصفهان گفت: طراحی پروژه از ۲ سال قبل و نصب آن یک سال قبل کلید خورده و تلاش شده تا از ظرفیت نیروهای جوان استفاده شود، این طرح دارای ۵ پست است که تا قبل از پیک بار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی شهبازی  امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: عملیات مونتاژ و نصب پروژه پست 63، 400کیلوولت هاتف روند پیشرفت وزنی زیادی داشته است.

وی افزود: این پروژه با ظرفیت نامی 400 مگاولت آمپر مقدار قدرت، توسط 10 عدد خط 400کیلوولت و 18 عدد خط 63 کیلوولت وظیفه پایداری ولتاژ منطقه را بر عهده دارد.

مسؤول طرح هاتف اصفهان گفت: طراحی پروژه از 2 سال قبل و نصب آن یک سال قبل کلید خورده و تلاش شده تا از ظرفیت نیروهای جوان استفاده شود، این پروژه دارای 5 پست است که تا قبل از پیک بار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان داشت: با اجرای این پروژه شاهد پایداری شبکه منطقه شرق استان اصفهان، پایداری شبکه سراسری و بهبود شبکه برق اصفهان خواهیم بود.

شهبازی ادامه داد: پروژه هاتف قابلیت تأمین بارهای آتی کارخانجات فولاد را دارد و علاوه ‌بر صنایع آینده، در حال حاضر می‌تواند 6 مرکز فولاد را تأمین کند.

وی به بحث اشتغالزایی در پروژه هاتف اشاره کرد و گفت: در همین راستا 100 نفر به صورت مستقیم و بیش از 700 نفر غیر مستقیم مشغول به کار شدند.

مسؤول پروژه هاتف اصفهان تأکید کرد: در این پروژه به روزترین تکنولوژی‌ها به کار رفته است و بدین منظور برای جلوگیری از مخاطرات از مقره‌های سیلیکونی تجهیرات جدید استفاده شده که حالت آب گریز دارد و مخاطرات رد شده و حتی طوفان‌های شن منطقه شرق هم خطری برای تجهیزات ایجاد نمی‌کند.

وی در خصوص تأمین مالی پروژه گفت: در سال 92 طی قراردادی با بانک توسعه کشور اسلامی مبلغ 120 میلیون یورو وام گرفته شده که صرف  تأمین هزینه 5 پست می‌شود.

شهبازی اضافه کرد: این 5 پست شامل 3 پست 400 ولت در هسنیجه اصفهان، هاتف و فرادنبه معروف به جهان‌بین  و 2 پست 200 در لنجان و سمیرم است، که برای هر کدام قابلیت افزایش ظرفیت و توسعه در نظر گرفته شده است تا در صورت نیاز اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد: برای شروع پروژه طبق برنامه‌ریزی‌های فنی، نقاط کمبود و مشکلات پیش‌بینی و بر اساس نیازها مکان‌یابی صورت گرفت و زمین‌های مورد نیاز خریداری شد و همچنان برای مثال طبق نیازهای منطقه و اولویت‌بندی 2 پست هاتف و هسنیجه پیشرفت زیادی داشتند.

مسؤول پروژه هاتف اصفهان اذعان داشت: در انجام پروژه‌ها حدود 90 درصد تجهیزات استفاده شده داخلی است و تنها 10 درصد آن با خرید از خارج رفع نیاز شده است.

وی به میزان روند پیشرفت بخش‌های مختلف پست هاتف اشاره کرد و گفت: در تأمین تجهیزات فشار ضعیف 85 درصد، تجهیزات فشار قوی 70 درصد، تأمین پروژه سمت 400، 70 درصد، سمت 63 میزان 90 درصد، نصب تجهیزات 90 درصد پیشرفت انجام گرفته است.

 

انتهای پیام/م

 

بهره برداری از طرح هاتف بهار سال 97 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.