وزیر دفاع گفت: ما در هر ۳ سطح ارتفاع پست، متوسط و بالا نیاز به تقویت کمی و کیفی پدافند هوایی داریم.

نیاز به تقویت کمی و کیفی پدافند هوایی داریمبه گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه بازدید از دستاورد‌های جدید پدافند هوایی و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز توفیق شد در کنار امیر اسماعیلی و پرسنل قرارگاه پدافند هوایی از زحمات و دستاورد‌های خوب این قرارگاه بازدید داشته باشیم.

وزیر دفاع ادامه داد: آنچه امروز دیده شد نشان دهند شور و نشاط و روحیه انقلابی و جهادگری در کنار دانش و علم است. این بازدید برای من خوشحال کننده بود.

وی درباره حمایت دولت از پدافند هوایی، گفت: در برنامه‌های دولت دوازدهم با توجه به اهمیت پدافند هوایی و تأکیدات فرماندهی معظم کل قوا در این خصوص تقویت پدافند هوایی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

امیر حاتمی افزود: ما در هر ٣ سطح برد بلند، متوسط و کوتاه نیاز به بنیه پدافند داریم، اما با توجه به نیاز بیشتر تجهیزات جهت ارتفاع پست تمرکز بیشتر را بر این حوزه خواهیم گذاشت.

وزیر دفاع در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای احیای پرداختی حق ترانزیت هواپیما‌های عبوری از آسمان ایران به قرارگاه پدافند هوایی که در سال ۹۳ در مجلس مطرح شده بود دارید، گفت: این موضوع کاملا درست است و کاری که قرارگاه پدافند هوایی برای کنترل آسمان کشور و حفظ این امنیت انجام می‌دهد و برای کشور افتخارآمیز است، این قرارگاه حتما باید مورد مساعدت قرار بگیرد و من هم به نوبه خودم این موضوع را پیگیری می‌کنم.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه سطح کار علمی و عملی در قرارگاه پدافند هوایی را چگونه ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: چهره‌هایی که من امروز با آن‌ها ملاقات کردم در رابطه با کار‌های خوبی توضیح می‌دادند که به حمدالله نشان دهنده این است که این افراد انسان‌هایی عالم و با روحیه انقلابی و جهادی هستند و این وضعیت در قرارگاه پدافند هوایی بسیار امیدوارکننده است.

امیر حاتمی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: امروز با تمام تهدیداتی که علیه ما وجود دارد و در سال‌های اخیر شدیدتر هم شده اگر گزینه‌های روی میز علیه ایران به نتیجه نرسید یکی از علل اصلی آن قدرت بازدارندگی کشور است که در این باره پدافند هوایی جایگاهی ویژه دارد، زیرا قدرت اصلی دشمن ما، هوایی است و پدافند هوایی باید بتواند این بازدارندگی را ایجاد کند که الحمدالله این اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار