معاون شهرسازی شهردار کرمان گفت: از 20 مورد اولویت طرح تفضیلی، 16 اولویت مصوب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد پوراسماعیلی در نشست با سیدمحمد موسوی، سرپرست شهرداری کرمان، که به‌منظور بررسی وضعیت مسایل مربوط به حوزه‌ی شهرسازی برگزار شد، حضور مهندس سیف‌الهی، به‌عنوان معاون عمرانی استاندار را نعمتی برای شهرداری کرمان دانست و گفت: از سال 87 که ضوابط طرح تفضیلی بازنگری شده بود، تنها چهار اولویت از 20 اولویت طرح تفضیلی مصوب شده بود، اما با حضور مهندس سیف‌الهی در معاونت عمرانی استانداری، تعداد اولویت‌های مصوب‌شده به 16 اولویت رسید.
وی افزود: در 11 ماه گذشته، 12 جلسه‌ی کمیسیون ماده پنج برگزار شده که برای 140 پرونده در این کمیسیون رأی گرفتیم.
معاون شهرسازی شهردار کرمان اظهار امیدواری کرد وضعیت کمیسیون ماده پنج در نبود مهندس سیف‌الهی نیز هم‌چنان ادامه پیدا کند.
پوراسماعیلی با بیان این‌که ضوابط طرح تفضیلی به مناطق ارسال شده است، تأکید کرد: ضوابط طرح تفضیلی، موضوع محرمانه‌ای نیست و باید در اختیار تمام همکاران و کارشناسان حوزه‌ی شهرسازیِ مناطق قرار گیرد.
وی هم‌چنین با بیان این‌که در صدور پروانه‌ی ساختمان نقص داریم، گفت: باید ضمن رفع نواقص صدور پروانه، در نحوه‌ی وصول عوارض نیز تجدیدنظر شود.
معاون شهرسازی شهردار کرمان افزود: در رابطه با صدور عوارض، سیستم مالی شهرداری نباید تقسیط انجام دهد؛ بلکه افراد باید برای تقسیط به سیستم‌های بانکی معرفی شوند تا میزان عوارض از طریق وام توسط سیستم بانکی تقسیط و مبلغ مذکور به‌طور کامل به حساب شهرداری واریز شود.
پوراسماعیلی هم‌چنین از برنامه‌ریزی برای ارسال پرونده‌ها به کمیسیون ماده 100 به‌صورت مکانیزه خبر داد و گفت: با تکمیل این فرایند، برای جلوگیری از تخلفات احتمالی، دیگر پرونده‌ها به‌صورت فیزیکی به کمیسیون‌های ماده 100 ارسال نخواهد شد.

انتهای پیام/ی

تاکنون، 16 اولویتِ طرح تفضیلی مصوب شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.