رییس صندوق کارآفرینی قوچان از پرداخت بیش از ۱۰۲ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال تسهیلات در هفته دولت خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ محمد علی اعتمادی رئیس صندوق کارآفرینی امید قوچان  گفت: «صندوق کارآفرینی امید»، در راستای اجرایی کردن سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی» و «درون‌زا» توانسته با هدایت صحیح منابع و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و ازدواج زمینه‌ساز تولید ثروت و ایجاد اشتغال در شهرستان باشد.


وی افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تا کنون در مجموع تعداد ۳۶۶ فقره تسهیلات اشتغال‌زائی بدون سود و بدون سپرده‌گذاری از محل اعتبارات دولتی با رقمی معادل ۸۲ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال در شهرستان قوچان پرداخت شده که با این میزان تسهیلات، تعداد ۴۹۲ نفر به صورت مستقیم مشغول بکار شده اند.

 رئیس صندوق کارآفرینی امید قوچان گفت: تسهیلات اشتغال این صندوق در قالب‌های خوداشتغالی، کارفرمائی و پشتیبان مشاغل خانگی در زمینه‌های صنعتی، توزیعی، خدماتی و کشاورزی و مبتنی بر مزیت‌های شهرستان و در سطح فعالیت خرد پرداخت شده است.
اعتمادی افزود: به صورت میانگین به هر بنگاه مبلغ ۲۲۵ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که سرانه تسهیلات پرداختی برای هر شغل، مبلغ ۱۶۸ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه غالب متقاضیان و کارآفرینان صندوق جوانانی هستند که از تجربه یا تخصص لازم در زمینه‌های مختلف برخوردارند، تأکید کرد: با حمایت صندوق در حوزه «تامین مالی»، زمینه ورود این افراد به بازار کار، مهیا شده و از این منظر، نقش صندوق کارآفرینی امید به گونه‌ایست که با اعطای وام به طرح‌های «بازارمحور»، بستر لازم برای تبدیل «تجربه و تخصص» به «ثروت» را فراهم می‌کند.

اعتمادی خاطرنشان کرد: رسالت اصلی صندوق کارآفرینی امید ایجاد اشتغال پایدار در سطح خرد است و با این رویکرد، صرف اعطای وام، هدف این صندوق نیست بلکه پرداخت آن ابزاری است برای ایجاد «اشتغال پایدار» و بالتبع آن تشکیل خانواده‌ای پایدار. در جامعه.

رئیس صندوق کارآفرینی امید قوچان گفت: در حوزه تسهیلات ازدواج نیز در دولت یازدهم مبلغ ۲۰ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال وام ازدواج به تعداد ۳۲۹ نفر از زوجین جوان قوچانی پرداخت شده است.

وی افزود: در این دولت، در مجموع مبلغ ۱۰۲ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و ازدواج برای تعداد ۶۹۵ فقره پرونده، از محل اعتبارات دولتی به جوانان قوچانی پرداخت شده است.

انتهای پیام // ح.. خ
 


پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد ریال وام ازدواج به زوجین جوان قوچانی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.