نادر میرشکار: میلک به عنوان دروازه خروجی و ورودی ایران به افغانستان و آسیای میانه نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

بازارچه مرزی میلک گلوگاه مهمی برای تجارت ایران با افغانستان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «نادر میرشکار» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: مصالح ساختمانی، قیر، تخم گشنیز، سیب درختی و محصولات شیمایی و صنعتی عمده محصولات صادراتی سیستان و بلوچستان به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشورها بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: میزان صادرات چهار ماهه نخست امسال در همسنجی با مدت مشابه پارسال 22 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: وزن این میزان صادرات بیش از 564 هزار تن بوده است که 54.5 درصد آن از گمرکات و 45.5 درصد آن از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان صادر شده است.

وی با اشاره به اهمیت بازارچه مرزی میلک در صادرات این استان گفت: این بازارچه مرزی رتبه بسیار خوبی را از نظر صادرات در ایران دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: میزان صادرات از این بازارچه مرزی در چهار ماه نخست امسال 28 میلیون و 19 هزار و 323 دلار بوده است.

میرشکار ادامه داد: میلک به عنوان دروازه خروجی و ورودی کشور به افغانستان و آسیای میانه نقش بسیار مهمی ایفا می کند اما هم اینک محدودیت هایی در بخش زیرساخت‌های خود دارد که باید تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت ظرفیت سازی های بسیار خوبی در بندر چابهار انجام داده که بهره برداری بهینه از آن نیازمند توجه ویژه به میلک است.

سیستان و بلوچستان به دلیل قرار گرفتن در نزدیکترین مسیر زمینی دسترسی کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب های آزاد و نیز در اختیار داشتن تنها بندر اقیانوسی ایران نقش بسزایی در فعالیت کریدور شمال به جنوب و بر عکس ایفا می کند که در این زمینه بازارچه مرزی میلک به عنوان یک گلوگاه مهم در این استان از اهمیت خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام من راننده هستم بار از تبریز اوردم یعنی اگر کارمند بازارچه 15
دقیقه وای میستاد من بیرون میرفتم
ساعت 1درب بستن
من خودم بار خالی میکردم که به خروج برسم ولی بی قانونی کارمندان بی دادمیکند ای خدا به کی بگویم
Iran (Islamic Republic of)
مجمد‌علی
۱۱:۴۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
در‌پایانه‌مرزی‌که‌افراد‌اندکی‌کار‌میکنند‌.خرج‌زندگی‌خود‌را‌از‌همان‌جاتأمین‌میکنند‌اکنون‌‌‌جلو‌آنهارا‌گرفته‌اند‌‌خواهشن‌‌کاری‌کنید‌.مردم‌اکنون‌در‌فقر‌کامل‌اند....