۱۰ طرح عمرانی، ورزشی و خدماتی در شهرستان فیروزآباد به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ استوار میمندی فرماندار شهرستان فیروز آباد با اشاره به افتتاح ۱۰ طرح عمرانی، ورزشی و خدماتی در شهرستان فیروزآباد با حضور استاندار فارس اظهار کرد: از جمله این طرح‌ها شامل افتتاح فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی از سد تنگاب به دشت فیروز آباد، کلنگ زنی زمین چمن مصنوعی الفتح فیروزآباد، افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت روستایی، بهسازی معابر روستایی و آبرسانی به روستاهای پر زیتون، افتتاح دارالقرآن خیر ساز و افتتاح مدرسه شهید روستا در فیروزآباد است.

وی بیان کرد: فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی از سد تنگاب به دشت فیروز آباد به طول ۱۶ کیلومتر با اعتباری بیش از ۳۶ میلیارد تومان افتتاح شد که با راه اندازی این کانال هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های دشت فیروزآباد به زیر کشت محصولاتی که نیاز کمتری به آب دارد خواهد رفت.

استوار میمندی اضافه کرد: با توجه به بارش خوب باران پارسال حدود ۶۳ میلیون متر مکعب آب پشت سد تنگاب ذخیره شده است که ۱۸ میلیون متر مکعب آب از طریق این شبکه برای کشاورزان این منطقه از پانزدهم شهریور ر‌ها سازی می‌شود.

کرم پور نماینده شهرستان فیروزآباد بیان کرد: با حجم آبی که پشت سد جمع شده است باید مشکل آب آشامیدنی شهر و روستاهای زیر دست این سد با درایت و عدالت برطرف شود و آب مازاد هم باید در اختیار همه کشاورزان قرار بگیرد تا بتوانند درآمد پایدار و کشاورزی پایدار داشته باشند.

استاندار فارس اظهار کرد: با افتتاح شبکه آبرسانی و تکمیل این شبکه می‌توان مشکلات آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی فیروزآباد را برطرف کرد.

افشانی تصریح کرد: تا پایان امسال سد هایقر هم آبگیری می‌شود و وجود سد تنگاب، سد سلمان فارسی و سد هایقر بخش زیادی از مشکلات کشاورزی شهرستان های فیروزآباد و قیر و کارزین را بر طرف می‌کند

انتهای پیام/ن

افتتاح طرح در فیروزآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.