یک معلم شیعه بحرینی به اتهام فعالیت های تروریستی بدون هیچ گونه اتهام، دادگاه یا صدور حکمی بازداشت شد.

اخراج تمامی اعضای یک خانواده بحرینی از منامه به بیروتبه گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی بالاگرفتن موج بازداشت ها و هجوم به منازل شهروندان در بحرین توسط نیروهای دستگاه امنیت ملی این کشور در چند هفته گذشته، یک خانواده بحرینی متشکل از پنج نفر پس از بازداشت پدر خانواده از بحرین به مقصد بیروت اخراج شدند.

«محمود محمد البحرانی» جوان شیعه‌ بحرینی و معلم زبان عربی که همسرش لبنانی است در نیمه ماه اوت هنگام بازگشت از سفری به لبنان به همراه خانواده اش در فرودگاه منامه بازداشت شده و تاکنون خبری از وی در دست نیست، چندی پس از بازداشت وی وزارت کشور بحرین با نشر تصویرش مدعی شد این جوان در ساخت و نگهداری مواد منفجره و اسلحه دست داشته و از سرگروه های گروهکی تروریستی در بحرین بوده است.

پس از بازداشت «محمود البحرانی» نیروهای امنیتی بحرین به منزل وی يورش برده و روز گذشته یکشنبه ۲۷ اوت همسر و سه فرزندش را بازداشت کرده و پس از انتقال آنان به مکانی نامعلوم این مادر و سه فرزندش را که دارای تابعیت بحرینی اند از فرودگاه منامه به مقصد بیروت اخراج کردند.

با وجودی که تعداد زیادی از شهروندان عادی، علمای شیعیان و شخصیتهای سیاسی و فرهنگی در قضایایی سیاسی پس از صدور حکم سلب تابعیت از این کشور اخراج شده اند، این نخستین بار است که کل اعضای یک خانواده بدون هیچگونه حکم و یا اتهامی از این کشور اخراج میگردند، خصوصا که در مورد «البحرانی» نیز تاکنون دادگاهی تشکیل نشده و حکمی صادر نشده است. این اقدامات نظام آل خلیفه باعث ابراز نگرانی فعالین حقوقی و مردم بحرین از تشدید جو ترس، ارعاب، انتقام جویی و حاکمیت حکومت پلیسی و امنیتی در این کشور به خصوص در میان منتقدین نظام و شیعیان بحرین شده است.

سلب تابعیت 400 بحرینی از انقلاب بحرین تاکنون

با آغاز انقلاب 14 فوریه بحرین در سال 2011 نیروهای امنیتی بحرین اقدام به سرکوب، بازداشت و قتل جوانان انقلابی به خصوص شیعیان و انتقام جویی از خانواده آنها کرده اند. از آغاز سال 2011 تاکنون بیش از 400 بحرینی سلب تابعیت و بسیاری از آنان از بحرین اخراج شده اند.

همچنین در این مدت بیش از 11 هزار مورد بازداشت خودسرانه و 4 هزار مورد شکنجه سیستماتیک گزارش شده است و از میان بازداشت‌شدگاه حدود 350 زن و بیش از هزار نفر کودک بوده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار