همزمان با هفته دولت، اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی از صدور مجوز بهداشتی برای بیش از 13میلیون دلار کالاهای مرتبط با دام و طیور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ محمد رشتی باف معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: این میزان صادرات از ابتدای سال تا کنون انجام شده است.

رشتی باف اعلام کرد: صادرات میزان کالای یادشده به بیش از 25 کشور در اقصی نقاط استان صورت گرفته است و تمامی موارد فوق فقط با مجوز دامپزشکی استان قابلیت صادرات پیدا کرده است.

وی از جمله دستاوردهای دامپزشکی استان طی سال های 92 تا 94 را کاهش خطرات بالقوه و بالفعل تهدید کننده بهداشت جمعیت دامی استان از طریق پیاده سازی و نظارت بر رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای حمل و نقل دام زنده و فرآورده های خام دامی، ساماندهی ناوگان حمل و نقل دام و طیور و فرآورده های خام دامی از طریق ثبت در سامانه یکپارچه قرنطینه، تخصیص کد شناسه و رهگیری معتبر اختصاصی، هویت دار نمودن دام سبک و سنگین، برخورد با موارد دام قاچاق و حمل و نقل غیرمجاز دام زنده و فرآورده های خام دامی و قرنطینه نمودن کانون های بیماری دانست.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد : طی نظارت های صورت گرفته و بر اساس مجوزهای صادر شده، تخم مرغ خوراکی با میزان صادرات شش هزار و 500 تن، بیشترین رقم وزنی و دام زنده(گاو) با ارزش دلاری 3میلیون دلار، بیشترین ارزش دلاری را در بین کالاهای صادرشده به خود اختصاص داده است .

انتهای پیام // ف.ح
 
 
 
 


صادرات محصولات خام دامی از خراسان رضوی به 25 کشور جهان




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.