مسؤول نمایشگاه ایران نوشت گفت: بازار ایران توسط حجم زیادی از محصولات نوشت‌افزار خارجی با شخصیت‌هایی چون هری‌پاتر و باب اسفنجی و ... قبضه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی کلانتری دیشب در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه ایران‌نوشت اظهار کرد: طرح ایران‌نوشت از سال 90 آغاز شد و چند گروه در تهران، کرج، یزد و اصفهان با دغدغه فرهنگی مشغول به کار شدند.

وی افزود: تهاجم فرهنگی در کودکان به‌ واسطه محصولات فرهنگی انجام می‌شود، بازار ایران توسط حجم زیادی از محصولات نوشت‌افزار خارجی با شخصیت‌هایی چون هری‌پاتر و باب اسفنجی و ... قبضه شده است.

مدیر مؤسسه فرهنگ اول با بیان این‌که به‌ واسطه دغدغه‌ای که دارند جنگ نرم را با دشمن آغاز کرده‌اند، عنوان کرد: برخلاف جنگ سخت در جنگ نرم ادوات و تجهیزات دشمن و میزان تلفاتی که می‌گیرد مشخص نیست، نمی‌شود فقط مردم را نهی کرد بلکه باید جایگزینی نیز برای آن‌ها فراهم کرد، تنها نمونه داخلی نوشت‌افزار پروژه شکست‌خورده دارا و سارا بود، بنابراین شروع به شخصیت‌سازی کردیم و در کنار آن از شخصیت‌های صدا و سیما مانند عروسک‌های کلاه قرمزی، شکرستان و جناب‌خان استفاده کردیم.

مسؤول چهارمین نمایشگاه ایران‌نوشت اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: از یک مجموعه‌ای که در سال 90 کار خودش را در زمینه تولید نوشت‌افزار ایرانی شروع کرد امسال به بیش از 100 شرکت و برند رسیده‌ایم که 10 تا 15 میلیون نسخه نوشت‌افزار وارد بازار کرده‌اند، مردم با سلایق و طیف‌های مختلف از نمایشگاه استقبال کرده‌اند، چون ایرانی هستیم پس ایرانی می‌خریم.

 

انتهای پیام/م

فعالیت بیش از 100 برند داخلی در تولید نوشت‌افزار ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار