نقل قول نقوی از اظهارات وزیر سابق دفاع:

شرایط امنیتی در حال پیچیده شدن است/برای برقراری امنیت باید کشور و اطرافمان را امن کنیم

دهقان در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:شرایط امنیتی در حال پیچیده شدن است و برای برقراری امنیت باید کشور و اطراف را امن کنیم.

شرایط امنیتی در حال پیچیده شدن است/برای برقراری امنیت باید داخل کشور و محیط اطراف را امن کنیمبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به دستورکار امروز (دوشنبه، 6 شهریورماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که با حضور خانواده امام موسی صدر برگزار شد، گفت: هدف از تشکیل جلسه کمیسیون با حضور این خانواده بررسی آخرین وضعیت و شرایط ربوده شدن وی و پیگیری سرنوشت ایشان به عنوان برجسته ترین چهره مقاومت در منطقه است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی پیگیری سرنوشت امام موسی صدر را یک وظیفه و مطالبه ملی می داند و معتقد است وی همچنان در قید حیات است و باید سرنوشت وی به طور جدی پیگیری شود که در همین زمینه کریمی قدوسی به عنوان عضو کمیسیون مسئول پیگیری شرایط و وضعیت ایشان شد.

وی ادامه داد: ابتدا خانم صدر فرزند امام موسی صدر با قدردانی از اقدام مجلس و کمیسیون امنیت ملی گزارشی از بررسی های به عمل آمده از سرنوشت امام موسی صدر ارائه کرد و در این جلسه گفته شد که در شرایط فعلی و با توجه به اتفاقات سیاسی که در لیبی رخ داده فرصت فراهم شده تا سرنوشت امام موسی صدر پیگیری شود.

نقوی حسینی همچنین با اشاره به درخواست خانواده امام موسی صدر اظهار داشت: درخواست آنها این بود که باید مجددا کمیته ای تشکیل شده و موضوع از طریق لیبی پیگیری شود چرا که دلیل و سندی مبنی بر شهادت امام موسی صدر وجود نداشته و کمیسیون با اعتقاد به در قید حیات بودن امام موسی صدر مصر به پیگیری جدی سرنوشت او است.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی در ادامه با اشاره به حضور سردار دهقان وزیر سابق دفاع در جلسه امروز، ابراز داشت: هدف از حضور وی قدردانی و تشکر از زحمات سردار دهقان بود که بروجردی در این زمینه گفت دوران وزارت سردار دهقان تعامل بسیار خوبی بین وزارت دفاع و کمیسیون امنیت ملی مجلس وجود داشت.

وی با بیان اینکه اقدامات سردار دهقان در وزارت دفاع اقدامات ارزشمند و ماندگاری بود، عنوان کرد: در ادامه جلسه سردار دهقان از همکاری کمیسیون طی 4 سال گذشته قدردانی کرد و گفت شرایط امنیتی در حال پیچیده شدن است و دشمنان ما فعال هستند و ما اگر به دنبال صلح، امنیت و توسعه هستیم باید داخل کشور و محیط اطراف را امن کنیم.

نقوی حسینی در ادامه با اشاره به دیگر اظهارات وزیر سابق دفاع بیان داشت: ما در وزارت دفاع چند موضوع محوری را دنبال کردیم که نخست مجموعه مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه دفاعی، دوم حوزه هایی که موجب افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی می شود در حوزه های مختلف موشکی و دفاعی بود.

وی در ادامه با اشاره به نقش دیگری از این جلسه خاطرنشان کرد: وزیر سابق دفاع عنوان کرد روی ماندگاری، دقت و نقطه زنی، برد بلند در انواع موشک ها (زمینی، دریایی و هوایی) کار کرده شد همچنین برای تولید انواع پرنده ها با کاربردهای مختلف سبک بال و سنگین اقدامات مهمی شده که هم اکنون در حوزه بالگردها محدودیتی نداریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: سردار دهقان گفت که هم اکنون در سطح فناوری و تولید به خودکفایی لازم رسیده ایم اما نیازمند جهشی بزرگ در حوزه فناوری هستیم تا قدرت بازدارندگی خود را افزایش دهیم.

در پایان این جلسه با تقدیم لوح تقدیر بررسی امنیت ملی، از زحمات سردار  دهقان وزیر سابق دفاع تشکر و قدردانی شد.

 

انتهای پیام/

 

وضعیت فعلی امنیت کشور در منطقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار