وزیر کشور:

اولویت اول دولت، اقتصاد مقاومتی است/اقتصاد مقاومتی نباید در حد شعار باقی بماند

وزیر کشور گفت: اولویت اول دولت، اقتصاد مقاومتی است و باید مطالبات اقتصادی مردم را برآورده کنیم چرا که اقتصاد از اهمیت خاصی برخوردار است.

 اولویت اول دولت، اقتصاد مقاومتی است/اقتصاد مقاومتی نباید در حد شعار باقی بماند به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ، دقایقی پیش در شورای اداری شهرستان مشهد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت گفت: دولت جمهوری اسلامی در 4 سال گذشته با وجود فراز و فرودهای مختلف با لطف خداوند و هدایت‌های مقام معظم رهبری توانست در حوزه‌های کلان اقتصادی از قبیل ایجاد تسهیلات، افزایش صادرات و کاهش نرخ تورم موفقیت‌هایی کسب کند.

وی افزود: اولویت اول دولت، اقتصاد مقاومتی است و باید مطالبات اقتصادی مردم را برآورده نماییم چرا که اقتصاد از اهمیت خاصی برخوردار است و حتی بر موضوعاتی مثل امنیت نیز اثرگذار است.

رحمانی فضلی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی گفت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، مردمی شدن اقتصاد و نقش‌آفرینی مردم در این حوزه است. این مردمی شدن اقتصاد نباید در حد شعار باقی بماند بلکه مانند دفاع مقدس باید نقش‌آفرینی مردم ارزش تلقی شود.

وزیر کشور توضیح داد: اقتصاد مقاومتی نباید در حد شعار باقی بماند و باید به این مساله باور داشته باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه موانع اقتصاد مقاومتی به ساختاری و عملکردی تقسیم می‌شود، متذکر شد: در حوزه ساختاری، نظام بودجه‌ریزی ما مناسب اقتصاد مقاومتی نیست، همچنین برنامه‌ریزی مبتنی بر شاخص‌های کلان بخشی متمرکز نیز برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تغییر است.

وی افزود: نظام اداری متمرکز نیز از موانع اقتصاد مقاومتی است و باید بخشی از اختیارات به استان‌ها تفویض شود.

وزیر کشور تصریح کرد: راه چاره برای برطرف شدن اشکالات عملکردی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، استفاده مدیران از مشاوران کاردان است.

وزیر کشور متذکر شد: افزایش تولید در فضای امن تحقق می‌یابد و برای افزایش صادرت و ایجاد مراودات اقتصادی خارجی نیازمند فعالیت دیپلماتیک هستیم و این دو مقوله در اقتصاد ملی بسیار مهم است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی، همه بخش‌ها باید دست به دست هم دهند.

رحمانی فضلی ادامه داد: دولت یازدهم در راستای تامین امنیت کشور و نیز یاری مسلمانان اقدامات خوبی در منطقه انجام داد که برای ما اهمیت استراتژیک داشت.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در دولت یازدهم انتخابات‌ها با سلامت و دقت‌بالا برگزار شد، اضافه کرد: رای مجدد مردم به حجت‌الاسلام روحانی نشان‌دهنده رضایت مردم از سیاست‌های وی در دولت یازدهم است.

رحمانی فضلی، دولت را تسهیل کننده و بسترساز برشمرد و گفت: نقش اصلی بر عهده مردم و نیز سایر دستگاه‌ها از جمله مجلس و قوه قضائیه است.

وی اظهار داشت: اگر دشمنان با اسلام مشکل دارند در واقع با مباحث دینی کاری ندارند بلکه با کارکرد سیاسی دین مشکل دارند چرا که به منافع مادی و دنیوی آن‌ها آسیب می‌رساند، بنابراین یک جنگ اقتصادی است.

وی با اشاره به اهمیت مسائل اجتماعی گفت: اگر تحرکات قومی در کشور ایجاد شود یقینا در داخل کشور دچار مشکل خواهیم شد.

انتهای پیام/ع

تلاش دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
-تابوده همین بوده -تاباد همین بادا