وزارت شهرسازی و مسکن از احتمال غصب زمین‌های شهرک مهاجران در ولسوالی بهسود ننگرهار ابراز نگرانی کرده است.

نگرانی‌ها از احتمال غصب زمین شهرک مهاجران در بهسود ننگرهار؛ روند توزیع تسریع شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سید سعادت منصور نادری در نشست شورای عالی توسعه شهری گفته است که زمین شهرک مهاجران در منطقه قاسم آباد ولسوالی بهسود زیر تهدید غصب توسط زورمندان قرار دارد و باید هرچه زودتر روند توزیع این شهرک تسریع گردد.

بر بنیاد یک اعلامیه ریاست جمهوری، نادری گفته است: "مستفدین این پروژه از طریق یک پروسه سریع و زود ثمر تثبیت گردد و از اینکه ساحه پروژه شهرک مهاجران در بهسود زیرتهدید غصب می باشد، باید پروژه به زودترین فرصت ممکن آغاز و در مدت دو سال به بهره برداری سپرده شود".

نادری از وزارت امور مهاجرین و عودت کننده‌گان خواسته است که در سازمان‌دهی و تثبیت مهاجران هرچه زودتر اقدام کند.

سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجران و عودت کنند‌گان گفته است که این وزارت برای ثبت مهاجران مستحق و توزیع زمین به آنان به یک طرزالعمل نیاز دارد؛ زیرا به گفته وی، متقاضیان زیاد اند و زمین محدود است، بنابراین برای توزیع این زمین باید طرزالعمل وجود داشته باشد.

آقای عالمی از رییس جمهور غنی خواسته است تا هدایت دهد که طرزالعمل را به کدام معیار ایجاد و تطبیق گردد.

رییس جمهور غنی نیز تاکید کرده است که تخمین واضح باید در مورد مهاجران متقاضی و نیازمند وجود داشته باشد.

آقای غنی گفته که اداره اراضی کشور باید یک بانک زمین داشته باشد تا با معیارهای مشخص به مهاجران مستحق زمین توزیع گردد و نیز وزارت مهاجران باید دیتابیس عودت کنندگان را دقیق تنظیم کند تا بر اساس آن مهاجران نیازمند مشخص شوند.

رییس جمهور کشور خاطرنشان کرد که مساله مهاجران بحیث مشکل ملی در نظر گرفته شود و نهادهای مختلف باید به صورت یک تیم، روی این مساله کار کنند.

به گفته وی، در طرح های مسکن برای مهاجران باید نیازمندی های همچون مکتب، برق، آب آشامیدنی صحی و زمینه های اشتغال در نظر گرفته شود.

نگرانی از غصب زمین شهرک مهاجران در منطقه قاسم آباد ولسوالی بهسود در حالی مطرح می شود که هزاران جریب زمین در ولایت ننگرهار از سوی زورمندان غصب شده اند.

غصب زمین‌های دولتی در ننگرهار نسبت به هر ولایت دیگر بیشتر است و این مساله به یک چالش بزرگ بر سر راه دولت ایجاد کرده است.

سال گذشته رییس جمهور غنی طی سفرش به ننگرهار اعلام کرد که زمین های غصب شده از زورمندان پس گرفته می شود؛ اما براساس معلومات تا هنوز این کار صورت نگرفته و مسولان محلی گفته اند که باز ستانی زمین های غصب شده از توان آنان خارج است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار